Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Petrografi | JFM 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Petrografi dersinin amacı kayaçların tanınması, mineralojik ve kimyasal bileşimleri, sınıflandırılması ve yapısal ve dokusal özelliklerinin açıklanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Magmanın genel karakteri ve levha tektoniği ile ilişkisi, Magmatik kayaçları oluşturan mineraller, kayaçların doku ve yapıları, Magmaların kristalizasyonu (Bowen reaksiyon serisi), Magmatik kayaçların sınıflanması, tablolar ve grafikler Magmatik kayaç kütlelerinin doğada bulunuş şekilleri Magmatik kayaçların sınıflanması, tablolar ve grafikler Magmatik kayaç kütlelerinin doğada bulunuş şekilleri, Derinlik kayaçları, damar kayaçları, yüzey kayaçları, Sedimenter kayaçların oluşumu , sınıflandırılması, bu kayaçların doku ve yapıları, Metamorfik kayaçların sınıflandırılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mağma ve mağmatizmayı bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Kayaç yapıcı mineralleri ayırteder | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Mağmanın kristallenme prensiplerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Mağmatik kayaçları tanır ve sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Metamorfik kayaçları tanır ve sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Sedimanter kayaçları tanır ve sınıflandırır | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders planının tanıtımı, kurallar, dersin içeriğinin ve amaçlarının tanıtımı, ders notları ve kitapların tanıtımı, yardımcı kaynaklar ve bilgilerin verilmesi, gösterilmesi, derste işlenecek ana başlıkların yerbilimleri içindeki öneminin tartışılması | |
2 | Magmanın genel karakteri ve levha tektoniği ile ilişkisi, | |
3 | Magmatik kayaçların sınıflanması, tablolar ve grafikler | |
4 | Derinlik kayaçları | |
5 | Derinlik kayaçları | |
6 | Damar kayaçları | |
7 | Yüzey (Volkanik) kayaçları | |
8 | Sedimenter kayaçların oluşumu , sınıflandırılması, bu kayaçların doku ve yapıları | |
9 | Kırıntılı sedimanter kayaçlar | |
10 | Kimyasal kökenli sedimanter kayaçlar. Evaporitik sedimanter kayaçlar | |
11 | Organik kökenli sedimanter kayaçlar. Volkanik kırıntılı kayaçlar | |
12 | Metamorfizma ve çeşitleri | |
13 | Metamorfik kayaçların yapısal ve dokusal özellikleri | |
14 | Metamorfik kayaçların sınıflandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Uz, B., (2000), Maden-jeoloji-jeofizik mühendisliğinde petrografi prensipleri 2.Çoğulu, H.E, (1976), Petrografi ve petroloji 3.Bowen, N.L., (1922) The reaction principle in petrogenesis, JG, 30: 177 98 4.Ketin, İ., (1977), Genel Jeoloji, İTÜ Kütüphanesi, Sayı:1096 5.Folk, L.R., (1968), Petrology of Sedimantary Rock, Univ. Texas 6.Harker, A., (1939), Metamorphism, London |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mağma ve mağmatizmayı bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Kayaç yapıcı mineralleri ayırteder | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Mağmanın kristallenme prensiplerini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Mağmatik kayaçları tanır ve sınıflandırır | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Metamorfik kayaçları tanır ve sınıflandırır | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Sedimanter kayaçları tanır ve sınıflandırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |