Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri Yönetimi | ENM 451 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek |
Dersin İçeriği | Tedarik Zinciri nedir? Tedarik Zinciri Yönetimi nedir? Tedarik Zinciri süreçleri, Tedarik Zincirlerinde dağıtım ağı tasarımı, Tedarik Zincirlerinde stok planlama ve yönetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bir tedarik zincirindeki çevrim bakış açısını ve itme-çekme bakış açısını tanımlayabilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Dağıtım ağını tasarlarken dikkate alınması gereken anahtar faktörleri tanımlayabilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Çeşitli dağıtım seçeneklerinin güçlü ve zayıf yönlerini tartışabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
6 | Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını belirlemek için maliyet dengeleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
7 | Maliyetleri arttırmaksızın çevrim stoğu ve sipariş miktarını düşüren yönetimsel kaldıraçları tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
8 | Güvenlik stok rolünü yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Gerekli güvenlik stok seviyelerini etkileyen faktörleri tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?, Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel Sorunlar | |
2 | Tedarik Zinciri Faaliyetleri-I | |
3 | Tedarik Zinciri Faaliyetleri-II | |
4 | Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-I | |
5 | Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-II | |
6 | Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-I | |
7 | Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yeri ve Kapasite Atama Modelleri) | |
8 | Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri) | |
9 | Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi:Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli | |
10 | Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-I | |
11 | Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-II | |
12 | Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-I | |
13 | Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-II | |
14 | Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Güvenlik Stokları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Ders notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | |||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri tanımlayabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Bir tedarik zincirindeki çevrim bakış açısını ve itme-çekme bakış açısını tanımlayabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Dağıtım ağını tasarlarken dikkate alınması gereken anahtar faktörleri tanımlayabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Çeşitli dağıtım seçeneklerinin güçlü ve zayıf yönlerini tartışabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını belirlemek için maliyet dengeleyebilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Maliyetleri arttırmaksızın çevrim stoğu ve sipariş miktarını düşüren yönetimsel kaldıraçları tanımlayabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Güvenlik stok rolünü yorumlayabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Gerekli güvenlik stok seviyelerini etkileyen faktörleri tanımlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |