Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Çelikler | MMM 427 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA AKÇİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Teknolojik gelişmelere bağlı olarak yurdumuzda ve dünyada çelik üretim yöntemlerini, çeşitlerini, özelliklerini ve uygulama alanlarını tanımak; gelişmeleri takip etmek. |
Dersin İçeriği | Genel olarak çelikler, sınıflandırılması, alaşımlı ve alaşımsız çelikler, çeliklerde alaşım elementleri, özelliklere etkileri, yeni teknoloji çelik üretim yöntemleri, pota metalurjisi, çeliklerin standardizasyonu, TSE, AISI; SAE; DIN vb. tasnifi, takım çelikleri, paslanmaz çelikler, HSLA; yüksek manganlı çelikler, yay, otomat , maraging , mikroalaşımlı çelikler vb. yeni ve ileri teknoloji uygulamaları, çeliklere uygulanan ısıl ve mekanik işlemler, yüzey işlemleri ve çeliklerin kaynağı, kaynak kabiliyetlerinin geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çeliğin tanımı, alaşım elementlerinin çelik özellikleri üzerine etkilerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Alaşımsız çelik türlerinin, özelliklerinin, standartlarının ve kullanım alanlarının kavranması | ||
3 | Düşük alaşımlı çelik türlerinin, özelliklerinin, standartlarının ve kullanım alanlarının kavranması | ||
4 | Yüksek alaşımlı çelik türlerinin, özelliklerinin, standartlarının ve kullanım alanlarının kavranması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders sunumları, önerilen kaynaklar ve teknik rapor notları |
Ders Kaynakları | 1)Metals Handbook v.1,4, ve ilgili bölümler , 2)Asil Çelik Teknik Yayınları, 3)Çelik Malzemeler-Metalurjik Karakterizasyon Isıl İşlemler, Murat Aydın, Aybitak Yy. 2017. 5) Çelik El Kitabı, Fettah Güventürk, Çeviri, 2003. 6) Takım Çelikleri El Kitabı, Hakan Koçak, Sağlam Metal yy. 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çeliğin tanımı, alaşım elementlerinin çelik özellikleri üzerine etkilerinin kavranması | ||||||||||||||
2 | Alaşımsız çelik türlerinin, özelliklerinin, standartlarının ve kullanım alanlarının kavranması | ||||||||||||||
3 | Düşük alaşımlı çelik türlerinin, özelliklerinin, standartlarının ve kullanım alanlarının kavranması | ||||||||||||||
4 | Yüksek alaşımlı çelik türlerinin, özelliklerinin, standartlarının ve kullanım alanlarının kavranması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|