| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel Proje Yönetimi | ENM 444 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | CPM ve PERT tekniklerini etkin olarak kullanabilme ve bu yolla projelerin zaman takibinin yapılması, etkin kaynak kullanımı ve dengelemesi |
| Dersin İçeriği | CPM, CPM-MALİYET, GANNT DİYEGRAMI ve KAYNAK DENGELEME, PERT. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | CPM tekniğinin matematiksel yapısını öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
| 2 | CPM Maliyet problemlerinin çözüm tekniklerini öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
| 3 | Kaynak dengelemesi yapabilme | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
| 4 | PERT tekniğinin matematiksel yapısını öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | CPM TEKNİĞİNE GİRİŞ | [1] Bölüm 1 |
| 2 | CPM VE GANNT TEKNİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | [1] Bölüm 2 |
| 3 | CPM MALİYET İLİŞKİLERİ | [1] Bölüm 3 |
| 4 | CPM MALİYET İLİŞKİLERİ | [1] Bölüm 4 |
| 5 | CPM MALİYET İLİŞKİLERİ | [1] Bölüm 5 |
| 6 | KAYNAK DENGELEME | [1] Bölüm 6 |
| 7 | KAYNAK DENGELEME | [1] Bölüm 7 |
| 8 | PERT TEKNİĞİNE GİRİŞ | [1] Bölüm 8 |
| 9 | PERT TEKNİĞİ | [1] Bölüm 9 |
| 10 | PERT TEKNİĞİ | [1] Bölüm 10 |
| 11 | UYGULAMA-CPM | [1] Bölüm 10 |
| 12 | UYGULAMA-CPM | [1] Bölüm 10 |
| 13 | UYGULAMA-PERT | [1] Bölüm 11 |
| 14 | UYGULAMA-PERT | [1] Bölüm 12 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1.Ders Sunumları Bölüm web sayfasında erişime açılacaktır. http://www.ie.sakarya.edu.tr, |
| Ders Kaynakları | 2.PROJECT MANAGEMENT,MEREDITH and MONTEL, 2006 3.PROJE YÖNETİMİ DERS NOTLARI, ODTU |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | CPM tekniğinin matematiksel yapısını öğrenme | |||||||||||
| 2 | CPM Maliyet problemlerinin çözüm tekniklerini öğrenme | |||||||||||
| 3 | Kaynak dengelemesi yapabilme | |||||||||||
| 4 | PERT tekniğinin matematiksel yapısını öğrenme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 1 |
| 1. Ödev | 48 |
| 2. Kısa Sınav | 1 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||