Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesnevı Şerhi TIB 635 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin temel amacını Mevlana?nın önemli eseri olan Mesnevi?nin (VI Cilt) tanıtılması oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği Mesnevi?nin konuları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mevlana ve Mesnevi ile ilgili unsurları anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Mesnevi´nin Tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Mesnevi´deki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Mesnevi´deki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Mesnevi yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Mesnevi´nin tasavvufa katkısını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Mevlana?nın Hayatı Eserleri
3 Mesnevi?nin Tanıtımı
4 Mesnevi?den Seçmeler-I
5 Mesnevi?den Seçmeler -II
6 Mesnevi?den Seçmeler -II
7 Mesnevi?den Seçmeler -IV
8 Ara Sınav
9 Mesnevi?den Seçmeler -V
10 Mesnevi?den Seçmeler -VI
11 Mesnevi?den Seçmeler -VII
12 Mesnevi?den Seçmeler -VIII
13 Mesnevi?den Seçmeler -IX
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Mevlana, Konularına Göre Mesnevi Tercümesi, (hzl. Ş. Can), Ötüken Neşriyat, İstanbul 2009.
Ders Kaynakları [1] Mevlana Celaleddin-i Rumi, Mesnevi-i Şerif şerhi. (terceme ve şerh Ahmed Avni Konuk, Yay. haz. S. Eraydın, M. Tahralı) Gelenek Yayıncılık, İstanbul 2004.
[2] Diyanet İslam Ansiklopedisi, ilgili maddeler.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6