Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fusûsu’L-Hıkem Şerhi TIB 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin temel amacını İbn-i Arabi’nin önemli eseri olan Fususu’l-Hikem’in (IV Cilt) tanıtılması oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği Fusus’l-Hikem’in konuları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İbn Arabi ve Fususul-Hikem ile ilgili unsurları anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Fususul-Hikemin tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Fususul-Hikemdeki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Fususul-Hikemdeki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Fususul-Hikemin yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Fususul-Hikemin tasavvufa katkısını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 İbn-i Arabi Hayatı Eserleri
3 Fususul-Hikemin Tanıtımı
4 Fususul-Hikem'den Seçmeler-I
5 Fususul-Hikem'den Seçmeler-II
6 Fususul-Hikem'den Seçmeler-III
7 Fususul-Hikem'den Seçmeler-IV
8 Fususul-Hikem'den Seçmeler-V
9 Fususul-Hikem'den Seçmeler-VI
10 Fususul-Hikem'den Seçmeler-VII
11 Fususul-Hikem'den Seçmeler-VIII
12 Fususul-Hikem'den Seçmeler-IX
13 Fususul-Hikem'den Seçmeler-X
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu İbn-i Arabi, Fususu’l-Hikem Tercüme ve Şerhi (Trc. Avni Konuk, Hzl. M. Tahralı-S. Eraydın) MÜİF, İstanbul 2000.
Ders Kaynakları Toshihiko İzutsu, İbn-i Arabi’nin Fusus’udaki Anahtar Kavramlar, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2009.
Diyanet İslam Ansiklopedisi, ilgili maddeler.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6