Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Batıda Kelam Çalışmaları KLM 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER
Dersi Verenler Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Batı dünyasında İslam teolojisiyle ilgili yapılan çalışmaları incelemek ve değerlendirmek
Dersin İçeriği Batı dünyasında İslam kelamına yönelik Oryantalizm çalışmalarının amaç ve içeriklerinin incelenmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler başta Amerika olmak üzere Batıda İslam teolojisiyle ilgili çalışmaları tasvir eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Kelam ilmine yönelik yapılan eleştirileri çözümler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Klasik kelam ilmine yönelik çalışmaları eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
4 Modern kelam ilmine yönelik araştırmaları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
5 Kelam ilmine güncelleşmesine yönelik görüşler yaratır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
6 Kelam ilminin gelişmesine yönelik fikirler tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oryantalizm´in doğuşu
2 İlk dönem oryantalist akımı
3 İkinci dönem oryantalizm
4 Klasik İngiliz şarkiyatçılığı
5 Modern İngiliz şarkiyatçılığı
6 Klasik Fransız oryantalizmi
7 Modern Fransız oryantalizmi
8 Alman şarkiyatçılığı
9 Japonya´da yapılan kelam çalışmaları
10 ABD´de yapılan kelam çalışmaları
11 İngiltere´de yapılan kelam çalışmalarının temel özellikleri
12 Fransa´da yapılan kelam çalışmalarının temel nitelikleri
13 Oryantalizm´in eleştirisi
14 Batı kelam çalışmalarının eleştirisi
Kaynaklar
Ders Notu Oryantalizmi Yeniden Okumak: Batı?da İslam Çalışmaları Sempozyumu. Ankara: DİB Yayınları 2003
Ders Kaynakları 1. Gadret, Louis -Anawati, M.-M., Introduction a la theologie musulmane : essai de theologie comparee.
2. Watt, W. Montgomery, Free Will and Predestination in Early Islam
3. Watt, W. Montgomery, The Faith and Practice of al-Ghazali
4. Wolfson, Harry Austryn, The Philosophy of Kalam
5. Esposito, John L. (ed), The Oxford encyclopedia of the modern Islamic world
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6