Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlıda Çokkültürlülük SOS 636 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HANDAN AKYİĞİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Osmanlı toplumu, devleti ve sosyal yapısının incelenmesi amaçlanmaktadır. ayrıca Osmanlı devletini çokkültürlülük kavramıyla ele almaktır.
Dersin İçeriği osmanlı devletinin çokkültürlü yapısını incelemek
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 osmanlıda farklı kültürlerin anlaşılmasını sağlamak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 kültürler arasındaki uyum örneklerini göstermek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çokkültürlülük kavramı
2 Osmanlı daÇokkültürlülük kavramı
3 Osmanlı Teriminin Anlamı
4 Osmanlı Devletinin Kuruluşu
5 Osmanlı Devletinin Temel Felsefesi
6 Osmanlı Toplumunu Oluşturan Unsurlar
7 Osmanlı şehir ve taşra kültürü
8 Osmanlıda aile kültürü
9 Arasınav
10 Osmanlı kültürünü oluşturan unsurlar
11 Türk-Arap-Fars Kültürü
12 Rum-Ermeni-Yahudi Kültürü
13 Osmanlı kültürünün Değişimi
14 Cumhuriyet dönemi osmanlı kültürü mirası
Kaynaklar
Ders Notu Asım Efendiye Göre Osmanlı Toplum Yapısı, Zeki Arslantürk, , İstanbul Gelenek ile Modernite Arasında Osmanlı Uleması, Dr. Osman Özkul, 2005, İst.
Ders Kaynakları İlber Ortaylı, Osmanlı Ailesi, İst.2000
T. Skocpel, Tarihsel Sosyoloji, İst. 1999
Ahilik Kültürü bildirileri, Ankara, 1996
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak.
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak.
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak.
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak.
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 2 5 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6