Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Verimlilik Yönetimi CEK 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ADEM UĞUR
Dersi Verenler Prof.Dr. ADEM UĞUR,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Mert ÖNER
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Verimliliğin önemini kavratmak, verimli çalışma ortamları oluşturmak ve yönetimini sağlamak.
Dersin İçeriği Verimlilik kavramı tanımı, önemi ve çeşitleri. Verimliliği artırmak için yönetime düşen görevler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarrufun önemi ve yararlarını anlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Kaynakların etkin kullanımı öğrenir Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav ,
3 Verimliliğin işletmeye ve ülkeye kazandırdıklarını anlar Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Verimli bireyler olabilmek için gerekli bilinç oluşur Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav ,
5 Verimliliği artırmanın tekniklerini öğrenir Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Türkiyedeki verimlilik kültürünün aksaklıkları ve çözümlerini öğrenir Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Verimliliğin tanımı ve önemi Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
2 Verimlilik çeşitleri Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
3 Verimliliğe yakın kavramlar Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
4 Verimliliği etkileyen faktörler Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
5 İşletme içi faktörler Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
6 İşletme dışı etkenler Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
7 İ.K. nın verimliliği Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
8 vize Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
9 Verimli çalışma ortamları Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
10 Poreto analizi ve verimlilik Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
11 Swot analizi ve verimlilik Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
12 Beyin fırtınası ve verimlilik Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
13 T.K.Y. ve verimlilik Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
14 Diğer verimlilik artırma ve yönetme teknikleri Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
Kaynaklar
Ders Notu Yukarıda belirtilen kitap bölümleri
Ders Kaynakları Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006,
M.P.M. Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma X
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma X
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma X
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme X
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme X
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme X
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. X
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. X
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. X
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma X
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma X
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma X
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6