Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ulusal Sosyal Siyasetin Güncel Sorunları | CEK 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika
|
Önerilen Seçmeli Dersler | Sivil Toplum ve Sosyal Politika Sosyal Hizmetler ve Bakım Yerel Yönetimler ve Sosyal Politika Engelliler Politikası |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör.Cihan Durmuşkaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders; ulusal sosyal siyasetin güncel sorunlarını incelemeye ve olası çözüm önerileri üretmeye yöneliktir. Bu bağlamda yoksulluk, işsizlik, sosyal adaletsizlik, bakıma muhtaçlık, yaşlılık, engellilik gibi sosyal sorunlar üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | Türkiye´de işsizlik, yoksulluk, sosyal dışlanma, yaşlılık ve engellik gibi sosyal sorunlar ve çözüm stratejileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisadi konulara ve yansımalara sosyal boyutuyla bakabilmek ve yeni bakış açıları kazanmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Klasik ve modern sosyal sorunların çözümüne yönelik akademik ve pratik bilgi ve birikime sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Teorik boyutuyla sosyal politikaların temel esaslarını dinamik bir toplumsal süreçte belirleyebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, |
4 | Türkiye´nin sosyal sorunlarının perde arkasını görebilmek ve milli çözüm stratejileri geliştirebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Sosyal barış ve dayanışma gibi sosyal siyaset hedeflerinin toplum hayatında hâkim olabilmesi yönünde makul yaklaşımlar ve uygun düşünceler geliştirebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Sosyal bilimlerde bütüncül sosyal politika uygulamalarının önemini göstermek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiyede İşsizlik ve Aktif İstihdam Politikaları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
2 | Türkiyede İşsizlik ve Aktif İstihdam Politikaları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
3 | Yoksulluk ve sosyal politika araçları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
4 | Yoksulluk ve sosyal politika araçları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
5 | Türk Sosyal Güvenlik Sisteminin Problemleri ve Çözüm Önerileri | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
6 | Türk Sosyal Güvenlik Sisteminin Problemleri ve Çözüm Önerileri | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
7 | Vize | |
8 | Doğal Afetler (deprem) ve sosyal politika | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
9 | Sosyal Dışlanma ve önleyici sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
10 | Sosyal Dışlanma ve önleyici sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
11 | Duygusal Şiddet (mobbing) ve önleyici sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
12 | Türkiyedeki çocuklar için sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
13 | Türkiyedeki engelliler için sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
14 | Türkiyedeki yaşlılar için sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | GÜVEN, Sami (2001), Sosyal Politikanın Temelleri, 3. Baskı, Ezgi Kitabevi, Bursa. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |