Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Katı Atık Sızıntı Sularının Kontrolü CEM 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sızıntı suyu kavramını öğreterek,çevre mühendisliği açısından bertaraf metodlarını incelemek ve her bir metod ile ilgili mühendislik yetilerine sahip olmak
Dersin İçeriği Bu kurs düzenli depolamalarda oluşan sızıntı suyunun kalite, miktar ve kompozisyonunu; atık stabilizasyonunun parametrelerini; sızıntı suyunun geri devrinin atık stabilizasyonu ve sızıntı suyu kalitesine etkisini; saha içerisinde sızıntı suyu arıtımı ve işletilmesi konularını içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Katı atık ve sızıntı suyunun tanımını yapar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Düzenli depoloma ve sızıntı suyu ile ilgili yönetmelikleri bilir, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Sızıntı suyu miktarı tahmini hesaplamalarını yapar, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Sızıntı suyu içeriğini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Sızıntı suyu arıtma metotlarını tanır Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Sızıntı suyunun arıtılması ile ilgili problemleri tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 Sızıntı sularını arıtılmasını projelendirmeyi öğrenir Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Evsel katı atıklar ve düzenli depolama sahaları
2 Yasal düzenlemeler ve etkileri
3 Zemin suyu durumu ve sızıntı suyu oluşumu
4 Sızıntı suyu miktarı
5 Sızıntı suyu kalitesi ve toksisitesi
6 Sızıntı suyunun toplanması ve taşınması
7 Sızıntı suyu arıtılması
8 Sızıntı sularının arıtılmasında uygulanan prosesler
9 Sızıntı suyu arıtılmasında karşılaşılan problemler
10 En uygun sızıntı suyu arıtma yönteminin seçimi
11 Sızıntı suyu arıtma maliyeti
12 Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması
13 Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması
14 Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması
Kaynaklar
Ders Notu 1. McBean, E. A. ; Rovers, F. A. and Farquar, G. J. (1959). Solid Waste Landfill Engineering and Design, Prentice Hall PTR.
2.Christensen, T. H: Cossu R. and Stegman, R. (1992). Landfilling of Waste Leachate. Elsevier Applied Science.
3. Quasım, S. R. and Chian, W. (1994). Sanitary Landfill Leachate, Technomic Publication.
Ders Kaynakları 1. Öztürk, I. (2000). Anaerobik Biyoteknoloji ile Atık Arıtımındaki Uygulamaları, Su Vakfı Yayını. İstanbul.
2.Seçilmiş Bilimsel Makaleler
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 35
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 36 36
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6