Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Floresans Spektroskopisi | KIM 622 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik, inorganik, organometalik, polimer ve koordinasyon kimyası açısından geniş bir uygulama alanına olan flüoresans spektroskopisinin temel prensipleri ve uygulama alanları konusunun lisans üstü seviyede bilgi aktarımının sağlanması |
Dersin İçeriği | Floresansta Temel Kavramlar. Floresans Spektroskopisi için Enstrümentasyon. Floroforlar. Varlık Süresi Ölçümleri -Zaman alanına bağlı. Varlık Süresi Ölçümleri ? Frekans alanına bağlı. Solvent ve Çevre Etkisi. Floresansın Sönümlenmesi. Sönümlenme Mekanizmaları ve Anizotropi. Moleküler Enerji Transferi. Yeni nesil Floroforlar. Floresamas Teknolojileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Floresansta temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
2 | Floresans cihaz yapılarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
3 | Florofor ve solvent etkisini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Floresansta Temel Kavramlar | |
2 | Floresansta Temel Kavramlar | |
3 | Floresans Spektroskopisi için Enstrümentasyon | |
4 | Floroforlar | |
5 | Floroforlar | |
6 | Varlık Süresi Ölçümleri- Zaman alanına bağlı | |
7 | Varlık Süresi Ölçümleri-Frekans alanına bağlı | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Solvent ve Çevre Etkisi | |
10 | Floresansın Sönümlenmesi | |
11 | Sönümlenme Mekanizmaları ve Anizotropi | |
12 | Moleküler Enerji Transferi | |
13 | Yeni nesil Floroforlar | |
14 | Floresans Teknolojileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Priciples of Fluorescence Spectroscopy, Joseph R. Lacowich, 2006, Sipringer, Singapore. |
Ders Kaynakları | 2- İlgili Review Makaleler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |