Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seminer (Yl) | EBE 500 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN BOL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL AYHAN ŞENGİL, Prof.Dr. ALİ OSMAN AYDIN, Prof.Dr. CUMA BİNDAL, Prof.Dr. HATEM AKBULUT, Doç.Dr. METİN İPEK, Dr.Öğr.Üyesi SUNAL AHMET PARASIZ, Prof.Dr. EMRAH DOĞAN, Prof.Dr. CENK YAVUZ, Doç.Dr. SADIK BAĞCI, Prof.Dr. MEHMET FIRAT, Dr.Öğr.Üyesi ÖZHAN ÖZKAN, Dr.Öğr.Üyesi GÜLDEM ÜRER, Prof.Dr. ALİ UZUN, Dr.Öğr.Üyesi İDRİS CESUR, Prof.Dr. SALİM ASLANLAR, Prof.Dr. MURAT GÜZELTEPE, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KAHRAMAN, Prof.Dr. DURMUŞ KARAYEL, Prof.Dr. ADEM DEMİR, Prof.Dr. ALİ FUAT BOZ, Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR, Prof.Dr. AHMET ZENGİN, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI, Prof.Dr. ERTAN BOL, Dr.Öğr.Üyesi AYSUN EĞRİSÖĞÜT TİRYAKİ, Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ, Prof.Dr. LEVENT GÜLEN, Doç.Dr. SAFİYE SENCER, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ZAHİD YILDIZ, Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | i) Öğrencilere bilimsel araştırma yapabilme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama altyapısı kazandırmak, ii) Öğrencilere bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamak, toplum önünde konuşma özgüveni kazandırmak ve sunum tekniğini vermek, iii) Öğrencilerin tez çalışmaları ile ilgili konularda teorik ve pratik bilgilerini pekiştirmek ve öğrenciyi tez çalışmasına hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Alanı ile ilgili öğrencilerin fikir verme ve tartışma yeteneğini geliştirir. Öğrenciler öğretilen sözlü, yazılı ve görsel iletişim tekniklerinden faydalanırlar. Bilişim araç ve gereçlerini etkili sunum yapabilmek amacıyla kullanırlar. Öğrencilere seminerin nasıl yapılacağı ve seminer hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususların neler olduğu öğretilir. Öğrenci tez konusu ile ilgili bir seminer konusu hazırlar ve bunu sunar. Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı bir derstir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapar | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
2 | Topladığı bilgiyi sentezler, analiz eder ve yorumlar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri bilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Bilişim araçlarını etkin kullanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Rauf Arıkan; Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi Hamza AL; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık |
Ders Kaynakları | Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu Sınıf Yönetimi & Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları, Alfa Yayınları, İrfan Erdoğan, Yayın Yılı: 2011; 158sayfa Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Karasar, Niyazi, 2009, Hernon, P. ve Schwartz, C. (2007). What is a problem statement? (Editoryal). Library & Information Science Research, 29, 307–309. Berelson, B. (1952). Content analysis in communications research. Glencoe, IL: The Free Press. Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |