Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Bilişim Sistemleri Analiz ve Tasarım | ENM 551 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni Sanayi Devrimi (Endüstri 4.0) ile birlikte akıllı üretim sistemleri gelişimi ve değişiminde dijitalleşme oldukça önemli olmaktadır. Bundan dolayı, kurumsal bilişim sistemleri yönetim bakış açısı, sistem analizi ve tasarımında kullanılan yapısal araç ve teknikleri, ihtiyaç analizi tekniklerini değişiklik göstermektedir. Bu değişim ve dönüşüme hızlı uyum sağlayabilmek için analiz ve tasarımı ele almaktadır. |
Dersin İçeriği | Kurumsal Bilişim Sistemlerini ve sistem geliştirme hayat döngüsünü, yönetim açısı, KurumsalBilişim Sistemlerinin analiz ve tasarımında kullanılan yapısal araç ve teknikleri, UML ile analiz ve tasarım uygulamaları, İhtiyaç analizi tekniklerini ve yöntemlerini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurumsal Bilişim Sistem Analizi ve Tasarım Metodlarına Giriş | |
2 | Kurumsal Bilişim Sistemi Geliştirme | |
3 | Kurumsal Bilişim Projelerinin Yönetimi | |
4 | Kurumsal Bilişim Sistemi İhtiyaç analizi | |
5 | Veri Modelleme ve Analizi | |
6 | Nesne Tabanlı Analiz ve Modelleme (UML) | |
7 | Nesne Tabanlı Analiz ve Modelleme (UML) | |
8 | Kurumsal Bilişim Sistemi Tasarımı | |
9 | Kurumsal Bilişim Sistemi Veritabanı Tasarımı | |
10 | Kurumsal Bilişim Sistemi Girdi, Çıktı ve Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | |
11 | Nesne Tabanlı Tasarım ve Modelleme (UML) | |
12 | Nesne Tabanlı Tasarım ve Modelleme (UML) | |
13 | Kurumsal Bilişim Sistemi Kurulumu ve Bakımı | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Whitten and Bentley, Systems Analysis and Design Methods 7e, McGraw-Hill, 2005. - Dennis,Wixom and Tegarden, Systems Analysis and Design with UML Version 2.0, John Wiley & Sons, 2005. - Ras, Zbigniew W, Tsay, Li-Shiang, Advances in Intelligent Information Systems Springer, 2010. - Thomas Feigenbaum, Building Information Intelligent Information Systems, Elsevier, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri mühendisliği yüksek lisans yeterliliklerine dayalı endüstri mühendisliğinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, özgün bir konuda bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak araştırma sürecini algılayabilmek, tasarlayabilmek, uygulayabilmek ve sonuçlandırabilmek | X | |||||
2 | Endüstri mühendisliğinde en yeni bilgilere sistematik bir yaklaşımla sahip olmak ve kavramanın yanında, endüstri mühendisliği ile ilgili araştırmalarda, yöntem ve becerilerde üst düzeyde ustalık kazanmak | X | |||||
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, endüstri mühendisliğine uygulayan özgün bir çalışmanın en az bir bölümünü, ulusal ve/veya uluslararası hakemli saygın dergilerde yayınlayıp, endüstri mühendisliğinde bilginin sınırlarını genişleterek bilime katkıda bulunmak | X | |||||
4 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1) | X | |||||
6 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak | X | |||||
7 | Ar-ge ve yenilik yapabilmek | X | |||||
8 | Patent, buluş ve keşif çalışmalarına alt yapı oluşturacak düşünceleri geliştirmek | X | |||||
9 | Endüstri mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
10 | Endüstri mühendisliğinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|