Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşlemsel Devre Elemanları ve Uygulamaları | EEM 546 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Opampların yanı sıra Akım Taşıyıcılar ve Geçiş İletkenliği Kuvvetlendiriler gibi evrensel işlemsel elemanların tanıtılması, yapılarının incelenmesi, tanım bağıntılarının ve eşdeğer devrelerinin elde edilmesi, temel analog işlem blokları olarak uygulamalarının araştırılması |
Dersin İçeriği | GİRİŞ: Temel Kavramlar; transfer fonksiyonu, kazanç ve faz fonksiyonu, filtre karakteristikleri. İŞLEMSEL ELEMANLAR: Opamp, OTA, CCII, FTFN. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Opampın çalışmasını , frekans ve genlik kısıtlamalarını da kapsayacak şekilde ayrınıtılı olarak kavrama ve işlemsel blok olarak uygulamalarını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | 2) OTA’ların ( işlemsel geçişiletkenliği kuvvetlendiricilerinin) çalışmasını , frekans ve genlik kısıtlamalarını da kapsayacak şekilde ayrınıtılı olarak kavrama ve işlemsel blok olarak uygulamalarını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | 3) CC’lerin ( akım taşıyıcıların) çalışmasını , frekans ve genlik kısıtlamalarını da kapsayacak şekilde ayrınıtılı olarak kavrama ve işlemsel blok olarak uygulamalarını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | 4) FTFN’lerin (dört uçlu yüzen nulorların) çalışmasını , frekans ve genlik kısıtlamalarını da kapsayacak şekilde ayrınıtılı olarak kavrama ve işlemsel blok olarak uygulamalarını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | 5) İşlemsel elemanlar kullanarak transfer fonksiyonlarını gerçekleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Temel OPAMP devreleri | |
3 | OPAMP uygulamaları | |
4 | Temel OTA devreleri | |
5 | OTA uygulamaları | |
6 | Temel CCII devreleri | |
7 | CCII uygulamaları | |
8 | Temel FTFN devreleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | FTFN uygulamaları | |
11 | OPAMP-RC ve OTA-RC türü gerçeklemeler | |
12 | CCII –RC türü gerçeklemeler | |
13 | FTFN –RC türü gerçeklemeler | |
14 | FTFN –RC türü gerçeklemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Abdullah Ferikoğlu, “İşlemsel Devre Elemanları Ve Uygulamaları”, Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1) Bahzad Radavi, Design of analog CMOS integrated circuits, Mc Graw Hill, New York, 2001 4) J. Huijsing, “Operational Amplifiers: Theory and Design”, Springer Science+Business, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |