Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Çevre Kimyası | CEM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL AYHAN ŞENGİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre Mühendisliği alanında yapılacak bilimsel çalışmalarda kimya bilgisi çok önemli bir yer tutmaktadır. Bu ders Enstitümüz Çevre Mühendisliği ABD da yapılmakta olan tezlerde gerekli olan kimya bilgisini sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Birimler,denge prosesleri; kimyasal kinetik, kimyasal denge,sulu çözeltilerde denge ,aletli analiz yöntemleri-AAS;GC;HPLC;iyon kromatografisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konsantrasyon birimlerini bilir | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Sıvı-gaz-katı denge proseslerini bilir, kimyasal reaksiyon denge ve kinetik hesaplarını yapar | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Aletli analiz bilir,aletli analiz yöntemlerini uygular | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kütle Konsantrasyon Birimleri-Kütle/Kütle;Kütle/Hacim;Hacim/Hacim;mol/mol;Kısmi basıç birimleri | |
2 | Mol/Hacim birimleri-Normalite;bileşen konsantrasyonları | |
3 | Katı madde kons.tayini;Doğada karşılaşılan konsantarsyonlar | |
4 | Aktivite-İyonik şiddet;Elektolitler için aktivite hesabı;elektolit olmayan çözeltiler için aktivite hesabı | |
5 | Denge Prosesleri-Uçuculuk;havada konsantrasyon hesabı | |
6 | Hava-Su dengesi;henry sabiti;Boyutlu ve boyutsuz Henry sabitlerinin dönüştürülmesi | |
7 | Kimyasal Kinetik- Hız denklemleri;sıfır ve 1. mertebe reaksiyonlar;yarılanma süresi;hız sabiti üzerine sıcaklık etkisi | |
8 | Atomik Absorsiyon Spektrofotometresi-Atomizasyon teknikleri;alev tipleri;alev atomizasyon performans özellikleri | |
9 | AAS Cihazı-ışık kaynağı;katod lambaları;AAS de girişimler;analiz yöntemi | |
10 | Gaz Kormatografisi (GC)-kullanım alanları;türleri;taşıyıcı gaz sistemi;enjeksiyon;ısıtma | |
11 | GC kolonları;dedektörler;alıkonma zamanı, dağılım katsayısı;rezoluzasyon | |
12 | HPLC-uygulama alanları;cihaz kısımları;çözücü;pompa sistemleri;enjeksiyon;kolon sistemleri | |
13 | HPLC- dedektörler;nrmal faz ve ters faz dağılım;uygulamalar | |
14 | İyon Kromatografisi- İyon değiştirme;Cihaz;kolon;dolgular;kromatogram örneği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Environmental chemistry - / Bhagi, Ajay Kumar. ; Ajay Kumar Bhagi, G.R. Chatwal.,Mumbai : Himalaya Pub. House, 2010 . Chemistry of the environment [electronic resource]Ronald A. Bailey ... [et al.].; San Diego, Calif. : Academic Press, 2002 : 2nd ed. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |