Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Programlama Dilleri BSM 528 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Programlama dillerinin prensipleri, tasarımı ve gerçekleştirimi, farklı programlama paradigmalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Giriş, Programlama dillerinin tarihçesi, Hesaplama, Dillerin çevrimi, Dillerin derlenmesi, Lisp: Fonksiyonlar, Özyineleme ve Listeler, Temeller, Algol ve ML, Tip Sistemleri ve Tip Çıkarımı, Kapsam, Fonksiyonlar ve Depolama Yönetimi, Ardışık Dillerde Kontrol, Veri Soyutlama ve Modülerlik, Nesne Yönelimli Dillerdeki Kavramlar, Nesnelerin Tarihi: Simula ve Smalltalk, Nesneler ve Çalışma Zamanı Verimliliği: Java, Yapısal programlama C, Eş Zamanlı ve Dağıtık Programlama, İstisnai durumlar ve önlemler, Mantıksal Programlama Paradigması ve Prolog

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Programlama dillerini paradigmalarına göre sınıflandırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Programlama dillerin tasarlanması ve yürütülmesi aşamalarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Etkin program yazma ve kod okuma bilinci kazanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Programlama Dillerinin Tarihçesi ve Çeşitleri
3 Dillerin Tanımlanması Tasarlanması ve Çevrimi
4 Temel Programlama Kavramları Veri Tipleri ve Yapıları
5 Bağlama Kavramları ve İsim Kapsamları
6 Yapısal Programlama
7 Alt Programlar ve Modülerlik
8 Nesne Yönelimli Programlama
9 Veri Soyutlama
10 Yapısal Programlamanın Nesne Yönelimli Benzetimi
11 İstisnai Durumlar ve Önlemleri
12 Eş Zamanlı ve Dağıtık Programlama
13 Fonksiyonel Programlama ve Lisp
14 Mantıksal Programlama ve Prolog
Kaynaklar
Ders Notu

Robert W. Sebesta, "Concepts of Programming languages", fourth edition, Addison-Wesley, 1999

John C. Mitchell, Concepts in Programming Languages, Cambridge University Press, 2002

Ders Kaynakları

Robert W. Sebesta, "Concepts of Programming languages", fourth edition, Addison-Wesley, 1999

John C. Mitchell, Concepts in Programming Languages, Cambridge University Press, 2002

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 45
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6