Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Yoğun Madde Fiziği II | FIZ 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SADIK BAĞCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SADIK BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | Katıhal Fiziği Anabilim Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Katıhal Fiziği teknolojiye yakınlığı sebebiyle fiziğin en popüler dallarından birisidir. Dolayısıyla dersin amacı teknolojide kullanılan metaller, yalıtkanlar, yarıiletkenler ve süperiletkenlerin temel özelliklerini detaylı bir şekilde öğrenciye aktarmak ve öğrenciyi bu konularda araştırma yapacak seviyeye getirmektir. |
Dersin İçeriği | Katıların Dielektrik Özellikleri, Diamagnetizma ve Paramagnetizma Ferromagnetizma ve Antiferromagnetizma, Manyetik Rezonans, Elektron-Fonon Etkileşimi, Süperiletkenlik, Katıların Optiksel Özellikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dielektrik sabiti ve polarizabilite tanımlarını açıklar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Ferroelektrik kristalleri tanımlar ve sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Diamagnetik ve paramagnetik maddelerin özelliklerini ayrıntılı bir şekilde inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Magnonlar ve domenlerin yapılarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Dielektrik fonksiyonunu tanımlar ve bu fonksiyonunun frekansa bağımlılığını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Plazmon ve polariton tanımlarını tartışır ve özelliklerini belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Elektron – elektron etkileşmesini ve elektron – fonon etkileşmesini (polaron) karşılaştırarak yorumlar ve tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
8 | Eksitonların yapılarını açıklar ve özelliklerini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Düzensiz katıları örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dielektrik ve ferroelektrikler | [1] 269-282 |
2 | Dielektrik ve ferroelektrikler | [1] 269-282 |
3 | Diamagnetizma ve paramagnetizma | [1] 295-308 |
4 | Diamagnetizma ve paramagnetizma | [1] 295-308 |
5 | Ferromgnetizma ve antiferromagnetizma | [1] 315-333 |
6 | Ferromgnetizma ve antiferromagnetizma | [1] 315-333 |
7 | Ferromanyetik ve antiferromanyetik rezonans | [1] 356-361 |
8 | Plazmon, Polariton ve Polaronlar | [1] 193-199 |
9 | ARASINAV | |
10 | Plazmon, Polariton ve Polaronlar | [1] 193-199 |
11 | Elektron-elektron ve elektron-fonon etkileşimi | [1] 210-214 |
12 | Elektron-elektron ve elektron-fonon etkileşimi | [1] 210-214 |
13 | Optik süreçler ve eksitonlar | [1] 219-224 |
14 | Amorf katılar | [1] 367-375 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]“Katıhal Fiziğine Giriş”, C. Kittel, Nobel Yayın Dağ.Ltd. Şti., 1996. |
Ders Kaynakları | [2]“Katıhal Fiziği”, Ş. Aydoğan, Güven Kitap Yayın Dağ. Tic. Ltd. Şti., 2011. [3]“Condensed Matter Physics”, M. P. Marder, John Wiley & Sons,2000. [4]“Solid State Physics”, J.S. Blakemore, Cambridge Univ. Press, 1993. [5]“Solid State Physics”, G. Burns, Academic Press Inc., 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |