Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Teori ve Uygulamaları Vıı | THO 401 | 7 | 4 + 4 | 6 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geçmiş dönemlerde öğrenilen Halay, Zeybek, Horon türlerinin geliştirilmesi, pekiştirilmesi ve tekrarı. |
Dersin İçeriği | Geçmiş dönemlerde öğrenilen Halay, Zeybek, Horon türlerindeki oyunlar tekrar edilir ve gerekli türlerde repertuvara eklemeler yapılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinde geçilen Halay türüne ait oyunlarını bilir ve öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Ders içeriğinde geçilen Zeybek türüne ait oyunlarını bilir ve öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Ders içeriğinde geçilen Horon türüne ait oyunlarını bilir ve öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve hedefler hakkında genel bilgi paylaşımı | |
2 | Halay oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
3 | Halay oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
4 | Halay oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
5 | Halay oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
6 | Zeybek oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
7 | Zeybek oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zeybek oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
10 | Zeybek oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
11 | Horon oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
12 | Horon oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
13 | Horon oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi | |
14 | Horon oyunlarının tekrarı, pekiştirilmesi ve repartuvarın zenginleştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Halay Dersi Notları Zeybek Dersi Notları Horon Dersi Notları |
Ders Kaynakları | Halay Dersi Notları Zeybek Dersi Notları Horon Dersi Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Alanla ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunu, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 18 | 36 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 221 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |