Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Drama THO 310 6 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN,
Dersin Yardımcıları

Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Drama ile duyguları taklit eder, insan duygularını ve yaşantıları inceler, dansla birleştirir.
Bireyin eğitim ve öğretimde aktif rol alabilmesi, kendini ifade edebilmesi, yaratıcı olması, yaşamı çok yönlü algılamasını sağlamak için gerekli bilgileri açıklar.
 
Dersin İçeriği

Yaratıcılığı geliştirme, estetik gelişimi sağlama, birlikte çalışma alışkanlığı kazandırma, sosyal gelişimi sağlama, kendine güven duyma ve karar verme becerilerini geliştirme, imgelem gücünü (hayal gücü), duygularını ve düşüncelerini geliştirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaratıcı drama ile ilişkili bazı kavramları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Yaratıcı dramanın gelişimi ve öncülerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Türkiye'de yaratıcı dramanın gelişimini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Yaratıcı Dramanın amacı, özellikleri ve aşamaları hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Yaratıcı drama çalışmasına dönük uygulamalara katılır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaratıcı drama ile ilişkili kavramlar
2 Yaratıcı drama tanımı, amaçları, belirgin özellikleri
3 Eğitim, eğitimde yaratıcı drama
4 Yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri
5 Türkiye'de eğitimde yaratıcı dramanın gelişimi
6 Yaratıcı dramanın yapılandırılması - aşamaları
7 Dramatik kurgunun bileşenleri
8 Yaratıcı drama plan oluşturma
9 Atölye kurgulama çalışmaları
10 Isınma - hazırlık çalışma örnekleri
11 Etkileşim - iletişim çalışmaları
12 Etkileşim - uyum çalışmaları
13 Uyum ve güven çalışmaları
14 Doğaçlama ve rol oynama çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN ders notları

Ders Kaynakları
Doç. Dr. Ömer ADIGÜZEL, Eğitimde Yaratıcı Drama,
Doç. Dr. Alev Önder, Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama
Yrd. Doç. Dr Hatice Poyraz, Okul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak
Berka Özdoğan, Çocuk ve oyun: Çocuğa oyunla yardım
Ayşegül Mete AKOĞUZ , Yaratıcı drama etkinlikleri
 
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Alanla ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır.
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10 Halk oyunu, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 12 24
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6