Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ritim Bilgisi III THO 203 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Gül Kaplan Ekemen

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Asma Davul Çalgısıyla Ritim Öğretimi Ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşımla Bölüm Öğrencilerine Ritimin Türk halk Oyunları için önemi, nota bilgisi, atım, tartım, düzüm, usul, çalınan ritimi notaya alabilme, notayı okuyabilme, asma davul ile icra edebilme beceri ve yetkinliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

 

Dersin İçeriği

Asma Davul Çalgısının Performansına Yönelik Teknik ve Ritmik Çalışmalar, Asma davul çalgısının çalım performansını geliştirmek için hazırladığımız alıştırmalarda, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 ve 11 zamanlı egzersizlerle asma davulun belirlediğimiz ses sahalarında vurmalı çalgılarda yaygın olarak kullanılan terim ve işaretler kullanılmıştır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Vurmalı çalgılarda kullanılan genel müzik terimleri ve işaretlerini kullanarak ritim notasını okur ve yazar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Asma davulun ses sahasını ve asma davul notasyonunda kullanılan terminolojiyi bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 2,3,4 zamanlı ana usulün ritim notasının dikte ve deşifresini yapabilir, Notayı Asma davul çalgısıyla çalabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 5,6,7,8,9 zamanlı birleşik usüllerin ve 10 ve üzeri karma usüllerin ritim notasının dikte ve deşifresini yapabilir, Notayı Asma davul çalgısıyla çalabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Asma davul Çalgısının performansına yönelik teknik ve ritmik çalışmalar İki Zamanlı Egzersiz Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
2 Asma davul Çalgısının performansına yönelik teknik ve ritmik çalışmalar İki Zamanlı Egzersiz Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
3 Asma davul Çalgısının performansına yönelik teknik ve ritmik çalışmalar üç Zamanlı Egzersiz Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
4 Asma davul Çalgısının performansına yönelik teknik ve ritmik çalışmalar üç Zamanlı Egzersiz Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
5 Kısa Sınav Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
6 Asma davul Çalgısının performansına yönelik teknik ve ritmik çalışmalar dört Zamanlı Egzersiz Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
7 Asma davul Çalgısının performansına yönelik teknik ve ritmik çalışmalar dört Zamanlı Egzersiz Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
8 Ara Sınav Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
9 Asma davul Çalgısının performansına yönelik teknik ve ritmik çalışmalar beş Zamanlı Egzersiz Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
10 Asma davul Çalgısının performansına yönelik teknik ve ritmik çalışmalar beş Zamanlı Egzersiz Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
11 Kısa Sınav Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
12 Pekiştirme çalışmaları Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
13 Pekiştirme çalışmaları Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
14 Final Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Alanla ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
10 Halk oyunu, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 1 1
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4