Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunları Teori ve Uygulamaları I THO 101 1 4 + 4 6 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu derste, Türk halk oyunları Türlerini ve özellikle Halay Türünü teorik ve uygulamalı olarak öğrenip öğretebilmesi, sahneleyebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
 
Türk halk Oyunlarında Tür Kavramı ve Halay türü, Gaziantep ve Hakkari yöresi kadın ve erkek oyunları teori ve uygulama pratikleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halay oyun türü hakkında teorik bilgi edinme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Halay oyun türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Halay oyunlarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar, Halay oyun türlerinin tanıtımı
2 Halay türünün tanıtılması
3 Gaziantep yöresi kültürü hakkında genel bilgi aktarımı
4 Gaziantep yöresi oyunlarından Sallamanın öğretilmesi
5 Gaziantep yöresi oyunlarından Kırıkhan öğretilmesi
6 Gaziantep oyunlarından dokuzlunun öğretilmesi
7 Gaziantep oyunlarından Fatikenin öğretilmesi ve performans uygulama
8 Ara Sınav
9 Halay türlerinden Hakkari yöresi oyun kültürünün tanıtılması
10 Hakkari oyunlarından Zozan ve Dolabenin öğretilmesi
11 Hakkari oyunlarından Hicroke ve Tenzerenin öğretilmesi
12 Performans uygulama
13 Hakkari oyunlarından hesbibeyzde ve salligane öğretilmesi
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu

Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN ders notları

Yöreye ait örnek görüntü kayıtları 

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Alanla ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10 Halk oyunu, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 2 8 16
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 204
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,16
Dersin AKTS Kredisi 8