Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Piyano I THO 205 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER
Dersi Verenler Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, müzik alanında temel bilgi ve becerilerin uluslararası boyutta geliştirilebilmesine ve sergilenebilmesine olanak sağlayan piyano çalgısının eğitimi ile öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve duyuşsal becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Piyano çalmaya ilişkin temel davranışlar, legato çalma tekniği, zıt yönde dizi çalma, iki elin koordinasyonunu geliştiren alıştırma, etüt ve eserler, nüans ve cümleleme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav ,
2 Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav ,
3 Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini deşifre çalma becerisi kazanır. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Performans Görevi,
4 Beş parmak pozisyonunda alıştırma ve etütleri doğru uygular. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav ,
5 Legato çalma tekniğini doğru uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
6 Başparmak geçişini doğru uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
7 İki elini koordine eder. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Performans Görevi,
8 Zıt yönde dizi çalar. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Performans Görevi,
9 Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini çalarken nüansları doğru uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav ,
10 Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru cümleleyerek çalar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Piyanonun tanıtımı, piyano karşısında doğru oturuş, piyanistik organların doğru konumlandırılması hakkında temel bilgiler, piyano yazısı ve klavye ilişkisini açıklayıcı temel bilgiler ve uygulamalı çalışmalar
2 Beş parmak pozisyonunda alıştırmalar, deşifre çalışmaları
3 Beş parmak pozisyonunda etütler
4 Beş parmak pozisyonunda küçük melodik parçalar
5 Legato tekniği için alıştırma ve etütler
6 Başparmak geçişi çalışmaları, zıt yönde Do Majör dizi çalışmaları, legato tekniği ve parmak geçişi içeren, iki elin koordinasyonunu geliştirici etütler, kısa sınav (teorik)
7 Melodik hattı dizi çalma üzerine kurulu etütlerin deşifresi
8 Ara sınav (dizi+etüt)
9 Legato tekniği ve parmak geçişi içeren eserlerin deşifresi
10 Seçilen etüt ve eserlerin gerektirdiği teknik çalışmaların yapılması
11 Seçilen etüt ve eserlerin nüans ve cümleleme gibi müzikal ifade çalışmalarının yapılması
12 Final sınavı etüt ve eserlerinin deşifre edilmesi, performans sınavı (dizi+deşifre)
13 Final sınavı etüt ve eserlerinin teknik ve müzikal ifade çalışmalarının yapılması
14 Final (etüt+eser)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tufan, S.,& Tufan, E. (2014). Piyano Metodu 1. Ankara: Evrensel.

Bartok, B. (1940). Mikrokosmos Vol. 1. London: Boosey&Hawkes.

Çimen, G., & Ercan, N. (2014). Piyano Albümü. Ankara: Arkadaş.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Alanla ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
10 Halk oyunu, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4