Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel İletişim | HIP 209 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERVET SEZGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SERVET SEZGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Günlük hayatımızda gördüğümüz işaretler, semboller ve görüntüleri okuyabilme ve detaylı olarak analiz edebilme konusunda öğrencilere temel düzeyde yeti kazandırmak; yeni anlam ve fikirlerin üretilmesinde temsili görüntüye anlam yükleyebilmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği | Ders, öğrenciye sanat ve tasarım yapıtlarının göstergebilimsel analizi için gerekli araçları sunmaktadır. Göstergebilim ve iletişim çalışmaları alanına ait başlıca fikir,,kavram ve analiz yöntemleri öğrenciye tanıtılmaktadır. Özellikle görsel kültür üzerinde durularak, önemli bazı kavramlar incelenmekte ve bu kavramların hem mevcut tasarımların analizinde hem de yeni tasarım geliştirme sürecinde kullanılabilmesi amaçlanmaktadır. Bu kavramlar şunlardır: Gösterge, dizi, dizim, artıkbilgi, entropi, düzgü, düzanlam, yananlam, söylen, metafor, metonim, ideoloji, temsil, pastiş, parodi, kodlama / çözümleme, beğeni Bu ders işaretler, semboller, ikonlar, göstergeler ve simgelemeleri içine alan, görsel iletişimin temel dili ve semiyolojisine giriş seviyesindeki bir derstir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grafik tasarımın görsel dilini temel düzeyde uygulayabilecektir; | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
2 | Semiyoloji konusunun içeriğini temsil eden ikon, indeks ve semboller arasındaki ilişkileri çözümleyebilecektir; | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
3 | Resimsel unsurları ve sembolleri semiyolojik bir dil içinde kullanabilecektir; | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında dünyadaki örnekleri yorumlayabilecek ve ileride kullanma yetisine sahip olabilecektir; | Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
5 | Semiyoloji konusunun içeriğini temsil eden bakmakla görmek arasındaki farkı ortaya koyar. | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çeşitli görsel örneklerin gösterilmesi ve yorumlanması | |
2 | İletişim nedir, görsel iletişim nedir? İletişim kurma ihtiyacı; algıyı etkileyen sebepler | |
3 | Erken dönem görsel iletişim örnekleri: ideograflar, pictograflar, tarih öncesi görsel iletişim, Mezopotamya, Mısır hiyeroglifleri, yazının bulunuşu, Çin kaligrafisi, kağıdın bulunması | |
4 | Alfabeler: Fenike, Yunan, Latin, Kore; baskının görsel iletişime olan etkisi | |
5 | Tasarım ve görsel iletişimin prensipleri | |
6 | Görsel algı: Gestalt, görmek ve bakmak arasındaki fark | |
7 | Görsel iletişimin ve semiyoloji: işaret, sembol, indeks ve ikon | |
8 | Semboller (I): Sembol nedir, anlamı nedir, nasıl anlam yüklerler? | |
9 | Semboller (II): Sembol ve kurumsal işaretlerin semantik açıdan incelenmesi | |
10 | Semboller (III): Soyutlama, okunabilirlik ve anlam; görsel iletişimde soyutlama | |
11 | Semboller (IV): Piktogramlar | |
12 | Grafik tasarımın dili (I): Temsil etme ve soyutlama | |
13 | Grafik tasarımın dili (II): Görsel iletişimde kinaye metafor, mecaz, hiciv | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Servet Somuncuoğlu,Damgaların Göçü Kurgan, İlke Basın Yayın / İstanbul, 2012,ISBN : 9786058856035 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |