Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurumsal İletişim HIP 207 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Herhangi bir dersin ön koşul olarak alınması söz konusu değildir.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERPİL ÇİĞDEM
Dersi Verenler Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI, Öğr.Gör.Dr. GIYASETTİN TAYFUR, Öğr.Gör. SERPİL ÇİĞDEM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kurumsal İletişim ve kurum kimliği oluşturma, kurumsal dizayn, kurum kültürü konularında bilgi vermek, reklamın itibara ve imaja desteğinden faydalanmak, kurumsal kültürün , kurumsal imajın temel öğeleri slogan, logo ve renkleri yönetebilme,marka oluşturma ve yönetme süreçlerini belirlemek ,itibar ve algılama yönetimini oluşturmak, krizi yönetebilmek amacıyla bilgi vermek ve örnekleri incelemek

Dersin İçeriği

Kurumsal İletişim ve kurum kimliği oluşturma, kurumsal dizayn, kurum kültürü konularında bilgi vermek, reklamın itibara ve imaja desteğinden faydalanmak, kurumsal kültürü, kurumsal imajın temel öğeleri slogan, logo ve renkleri yönetebilme,marka oluşturma ve yönetme süreçlerini belirlemek ,itibar ve algılama yönetimini oluşturmak, krizi yönetebilmek amacıyla bilgi vermek ve örnekleri incelemek

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurum kimliği belirleyebilme ve oluşturabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
2 Marka tasarlama ve yönetebilme Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
3 Slogan, logo ve görsel tasarımları yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
4 Kurum itibarını yönetme Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, Ödev, Sınav ,
5 Kriz yönetebilme ve fırsatlardan faydalanma Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kurumsal İletişim ve Kurum Kimliği tanım ve öğeleri, Logo, Slogan, Renk ve harf karakterlerinin kimliğe yansıması, Örnek analizler
2 Kurumsal Dizayn, Kurumsal İmaj, İmaj nedir? Olmazsa ne olur?
3 Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama, Yönetimin kalitesi, müşteri memnuniyeti, hizmet ürün kalitesi
4 Kurumsal Reklamcılık, Reklam türleri , İmaj reklamı nedir?
5 Kurumsal Kültür ve Halkla İlişkiler, Kurum kültürü nedir? Kurum kültürünün öğeleri, Çalışanlar ve aileleri, yöneticiler kültürü nasıl etkiler? Kurum kültürü değişimi ve yönetimi
6 Sponsorluk ve imaja etkileri, Sponsorluk türleri, Sponsorluk bütçe yönetimi, Sponsorluğun etkinliğinin ölçümü
7 Satış Tutundurma, Kalite, müşteri memnuniyeti , satış sonrası hizmetler, Kişisel Satış, Ağızdan ağıza pazarlama ( WOW), İinternetin ağızdan ağza pazarlamaya etkisi, İnternette imaj ve itibar yönetimi
8 Kurumsal İletişimin Toplumsal Sorumluluk ve Etik Boyutu, Vaka analizleri
9 Algılama Yönetimi ( Perception Management),
10 Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler, Krizin tanımı ve türleri, Kriz döneminde itibar yönetimi, Kriz yöetimi ve medya
11 İtibar Yönetimi ( Reputation Management), İtibar Ne ile İlişkilidir
12 Yönetişim Endeksi ve İtibar Yönetimive itibar Yönetimi, ( Pay Sahipleri Açısından / Çalışanlar Açısından / Tedarikçiler (Paydaşlar ) Açısından / Müşteri Açısından / Kamuoyu, Açısından / Medya Açısından / Sektör Açısından ) SEMINER
13 İtibar Ölçümü, SEMİNER
14 Dönem sonu değerlendirme ve vaka analizleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Halkla İlişkiler Nedir? Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu
2.Halkla İlişkiler PR Prof. Dr. Alaaddin ASNA
3.İletişim Nedir? Merih ZILLIOĞLU
4.Cilalı İmaj Devri Can KOZANOĞLU
5.Halkla İlişkiler Prof. Dr. Metin KAZANCI
6.Halkla İlişkiler Kampanyaları Ceyda AYDEDE
7.Kitle İletişim Kuramları Prof. Dr. Ünsal OSKAY
8.İtibar Yönetimi Salim KADIBEŞEGİL
9.Algılama Yönetimi ALİ SAYDAM

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 67
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,68
Dersin AKTS Kredisi 3