Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Planlama HIP 106 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. GIYASETTİN TAYFUR
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. GIYASETTİN TAYFUR, Dr.Öğr.Üyesi YAKUP KÖSEOĞLU, Öğr.Gör. İLKNUR ÇAKAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, medya planlamasının tanımı yapılarak, medya planlama faaliyetleri, medya araçlarının medya planlamasındaki rolü konularında uygulamaya yönelik kavramların öğretilmesidir. Medya, reklam ve tüketici arasındaki ilişki, medya planlamacısının bu ilişkideki rolü bu derste incelenecek konular içerisindedir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında, Medya Planlamasına Giriş, Medya, Reklam Tüketici Arasındaki İlişki, Medya Planlama Faaliyetleri, Medya Planlamasında Kullanılan Kavramlar, Yeni Planlama Modelleri, Medya Planının Organizasyonu başlıklı konular işlenecektir. Bu derste öğrenci medya araştırması, planlaması ve satın almasını öğrenmektedir. Hedef, pazar analizi, araştırma teknikleri, medya ve araçlarının analizi, satın alma teknikleri, görüşme yapma ve bilgisayar uygulamaları bu dersin kapsadığı konular arasındadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklam medya planı ve stratejik bakış açısının tanımlanarak kavranması Anlatım, Sınav ,
2 Reklam medya planlama süreci elemanları ve bu elemanların özelliklerinin kavranması Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
3 Reklam medya planlama süreci bileşenleri arasındaki ilişkinin yaratıcılık ve etkinlik itibarıyla bütünsel etki yaratımına uyarlanmasının kavranması Anlatım, Gösteri, Ödev,
4 Bir reklam medya planı tasarlanması Anlatım, Soru-Cevap, Proje / Tasarım,
5 Rapor hazırlama ve sunum yapabilme. Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Pazarlama ve medya ile ortam ve araç kavramlarının tanımlanarak sürecin genel işleyişinin aktarımı.
2 Medya planlama kavramının tanımlanması. İletişim kampanyalarında bütünsel etkinin yaratılarak hedeflere erişimde medya planlama sürecinin rol ve öneminin kavranması
3 Reklam kampanya planında medya planının rolünün tanımlanması. Reklam medya planlama sürecinin basamaklarının açıklanarak aralarındaki ilişkinin kavranması
4 Bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde medya Bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde medya planının; değişim, veri tabanlı yönetimin bileşenleri ve etkisi, bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri, tüketici, kampanya hedefleri bağlamında kavranması
5 Stratejik medya planı bileşeni olarak erişim; erişim türleri, erişim belirleme stratejileri, erişim değeri hesaplama yöntemleri, erişim belirleme sürecinde bütünsel etkinlik kriterleri
6 Stratejik medya planı bileşeni olarak frekans; frekans düzeyinin belirlenmesi ve seviye belirlemede etkin faktörler, frekans değeri belirleme yöntemleri ve hesaplamalar, frekans belirleme sürecinde bütünsel etkinlik kriterleri
7 Stratejik medya planı bileşeni olarak; yoğunluk, devamlılık, uçuş ve nabız taktik belirleyicileri, taktik belirleme yöntemleri, taktiksel farklılaşmanın medya planının başarısına etkisinin kritize edilmesi.
8 Rapor hazırlama ve sunum
9 Reklam ortamlarının yapısal özellikleri ve medya planlama sürecindeki belirleyici rolleri; Basın, Yayın, Basılı, Yeni ve Alternatif Reklam Ortamları
10 Medya planlama sürecinde reklam ortamları seçim kriterleri; medya değerinin tespiti, erişim ve maliyet etkinliğinin hesaplanması, stratejik baskılar ve çözümlerin aktarımı. Medya planlama sürecinde kullanılan bilgisayar programlarının aktarımı
11 Medya planlama sürecinde ölçme ve değerlendirme; ölçümleme kriterleri, ölçümleme araçları, değerlendirmede kullanılan kavramların aktarımı
12 Medya planlama modellerinin teorik ve pratik bağlamda aktarımı, medya planı akış çizelgeleri ve hazırlanması, örnek medya planlarının sunumu.
13 Bir brief üzerinden öğrencilere reklam kampanya medya planı basamaklarının uygulatılması
14 Örnek bir reklam kampanyasından hareketle rekabet avantajı yakalanmasına yönelik alternatif medya planlama çalışması yaptırılması
Kaynaklar
Ders Notu 1. Bilgen Başal,) Medya Planlaması, İstanbul(1998 2. A. M. Barban, S. M. Cristol, F. J. Kopec. (Essentials of Media Planning) Çev: Ayşe Aydın İstanbul Epsilon Yayınları, İstanbul
3- Gıyasettin TAYFUR,"Medya Planlama ve Satın Alma" Ders Notu, 2015
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 5 5
Proje / Tasarım 1 5 5
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3