Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Okuryazarlığı HIP 203 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ZUHAL EROL
Dersi Verenler Öğr.Gör. ZUHAL EROL, Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI, Öğr.Gör.Dr. GIYASETTİN TAYFUR, Öğr.Gör. NURGÜN CÖMERT, Öğr.Gör.Dr. EMİNE BALCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere medyanın toplumu etkileme ve gündem belirleme gücünü göstererek medya içeriklerini daha eleştirel gözle takip etme becerisi kazandırmak. Öğrencilerin medya tarafından yönlendirilen değil medyayı kendi gereksinimleri doğrultusunda kullanan ve medya içeriklerine yön verebilen bilinçli bireyler olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği Medya okuryazarlığı kavramının özümsetilmesi, medyanın toplum üzerindeki gücünün gösterilmesi ve bu gücün kullanılış türleri, reklam ve haberlerin eleştirel gözle incelenmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya okuryazarlığı kavramını bilir Anlatım, Tartışma, Sınav ,
2 Medya okuryazarlığı için gereken temel beceri ve gereksinimleri bilir Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav ,
3 Medya yayınlarının çeşitli çıkarlara yönelik yapıldığını bilir Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Bilinçli bir medya okuryazarı olur Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Medya okuryazarlığı kavramı ve kapsamı
2 Temel gereksinimler, beceriler
3 Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi
4 Medya okuryazarlığında ilkeler
5 Medya okuryazarlığını gerektiren koşullar
6 Reklam ve reklamın medyadaki gücü
7 Reklamların çözümlenmesi
8 Haberler ve haberlerde karşılaşılan temel sorunlar
9 Ara sınav
10 Medyada kullanılan propaganda teknikleri
11 Duygular,duygu çekiciliği,önyargılar ve stereotipler
12 Türkiye’de ve dünyada medya okuryazarlığı
13 Medya okuryazarlığında çağdaş gelişmeler
14 Ders içeriği ile ilgili grup çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1]"Eleştirel Medya Okuryazarlığı" Abdurrahman Şahin
[2] "Medya okuryazarlığı" Editör Nurçay Türkoğlu
[3]"Metin Çözümlemeleri" Yasemin İnceoğlu
[4]"Medya Metinlerini Çözümlemek" Gülseren Ş.Atabek
[5]"Medyayı anlamak" Stereotipler değerler ve söylem Dilek İmançer
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 83
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,32
Dersin AKTS Kredisi 3