Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Okuryazarlığı | HIP 203 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZUHAL EROL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZUHAL EROL, Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI, Öğr.Gör.Dr. GIYASETTİN TAYFUR, Öğr.Gör. NURGÜN CÖMERT, Öğr.Gör.Dr. EMİNE BALCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere medyanın toplumu etkileme ve gündem belirleme gücünü göstererek medya içeriklerini daha eleştirel gözle takip etme becerisi kazandırmak. Öğrencilerin medya tarafından yönlendirilen değil medyayı kendi gereksinimleri doğrultusunda kullanan ve medya içeriklerine yön verebilen bilinçli bireyler olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Medya okuryazarlığı kavramının özümsetilmesi, medyanın toplum üzerindeki gücünün gösterilmesi ve bu gücün kullanılış türleri, reklam ve haberlerin eleştirel gözle incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya okuryazarlığı kavramını bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
2 | Medya okuryazarlığı için gereken temel beceri ve gereksinimleri bilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
3 | Medya yayınlarının çeşitli çıkarlara yönelik yapıldığını bilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Bilinçli bir medya okuryazarı olur | Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya okuryazarlığı kavramı ve kapsamı | |
2 | Temel gereksinimler, beceriler | |
3 | Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi | |
4 | Medya okuryazarlığında ilkeler | |
5 | Medya okuryazarlığını gerektiren koşullar | |
6 | Reklam ve reklamın medyadaki gücü | |
7 | Reklamların çözümlenmesi | |
8 | Haberler ve haberlerde karşılaşılan temel sorunlar | |
9 | Ara sınav | |
10 | Medyada kullanılan propaganda teknikleri | |
11 | Duygular,duygu çekiciliği,önyargılar ve stereotipler | |
12 | Türkiye’de ve dünyada medya okuryazarlığı | |
13 | Medya okuryazarlığında çağdaş gelişmeler | |
14 | Ders içeriği ile ilgili grup çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]"Eleştirel Medya Okuryazarlığı" Abdurrahman Şahin [2] "Medya okuryazarlığı" Editör Nurçay Türkoğlu [3]"Metin Çözümlemeleri" Yasemin İnceoğlu [4]"Medya Metinlerini Çözümlemek" Gülseren Ş.Atabek [5]"Medyayı anlamak" Stereotipler değerler ve söylem Dilek İmançer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |