Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Marka Yönetimi HIP 102 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA YILDIRIMALP
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi EZGİ TANRIVERDİ, Öğr.Gör. ATİLLA YILDIRIMALP, Öğr.Gör. AYŞE GÜNEŞ UYAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencileri, marka, markanın unsurları ve bağıntılı kavramlar hakkında bilgilendirmek, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi açısından teori ve uygulama konularını anlama, araştırma ve özümsemeye teşvik etmek dersin amaçlarını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği Markanın kavramsal açılımı,markalamanın temelleri ve marka stratejilerini örneklerle açıklamak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Marka ve markanın unsurlarını kavrama Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Marka yönetimi sürecini anlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Marka stratejilerini bilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modern pazarlamanın gelişimi ve marka kavramına giriş Ders Notu
2 İletişim teorileri kapsamında markaya bakış Ders Notu
3 Markalamanın temelleri ve marka stratejileri Ders Notu
4 Halkla ilişkiler ve reklam yönünden marka imajı ve kimliği Ders Notu
5 Marka kişiliği ve bu alandaki örnekler Ders Notu
6 Rakiplerin analizi ve marka konumlandırma Ders Notu
7 Marka sadakati ve marka değerinin yaratılması Ders Notu
8 Marka yönetiminde sosyal sorumluluk kampanyalarından yararlanma Ders Notu
9 Marka genişletme ve marka uzantıları Ders Notu
10 Marka iletişiminde kriz yönetimi Ders Notu
11 Devam/ ARA SINAV Ders Notu
12 Yeni Medyanın marka yönetiminde kullanımı Ders Notu
13 Marka değeri ve itibar yönetimi ilişkisi Ders Notu
14 Başarılı-Başarısız marka örnekleri ve incelemeler. Ders Notu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Marka ve Marka Stratejileri,Aybeniz Akdeniz AR,Nobel Yayınları,2007
Marka Yönetimi, Işıl KARPAT, İletişim Yayınları, İstanbul, 2004
İtibar Yönetimi, Salim KADIBEŞEGİL
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 49
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,96
Dersin AKTS Kredisi 4