Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi OEO 202 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

İlgili ders için ön koşul bir ders belirlenmemiştir.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yoktur

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Öğr. Gör. Dr. Emrah BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri açıklamaktır.

Dersin İçeriği

İletişimin kapsamı ve unsurları,beden dili ve önemini, iletişim problemlerini tespit ve çözüm yolları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişimin kapsamını ve unsurlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 İletişim problemlerini nedenleriyle açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
3 İletişimi sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
4 Dil, sözlü, sözsüz iletişim kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
5 Dilin biyolojik, kültürel oluşum sürecini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
6 İfade edici dil becerilerini kazandırmada kullanılan teknikleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim nedir? Ders notları-ilgili slaytlar
2 İletişim- dil- konuşma bağıntısı, İletişimin gerçekleşmesi Ders notları-ilgili slaytlar
3 Dilin özellikleri ve bileşenleri Ders notları-ilgili slaytlar
4 Dil edinim kuramları Ders notları-ilgili slaytlar
5 Dil edinim kuramları Ders notları-ilgili slaytlar
6 İşlevsel dilin kullanım aşamaları Ders notları-ilgili slaytlar
7 0- 6 yaş arası dil gelişimi Ders notları-ilgili slaytlar
8 ARASINAV Ders notları-ilgili slaytlar
9 Özel gereksinimlilerde dil gelişimi özellikleri Ders notları-ilgili slaytlar
10 Çocuğun dil gelişimini etkileyen etmenler Ders notları-ilgili slaytlar
11 Konuşma, Konuşmanın anatomisi-fizyolojisi Ders notları-ilgili slaytlar
12 İfade edici dil becerilerini kazandırmada kullanılan teknikler Ders notları-ilgili slaytlar
13 İfade edici dil becerilerini kazandırmada kullanılan teknikler Ders notları-ilgili slaytlar
14 FİNAL SINAVI Ders notları-ilgili slaytlar
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları (slaytlar)

Ders Kaynakları

Tayfun, R. (2014) Etkili İletişim ve Beden Dili. Ankara: Nobel Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 1 4 4
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4