Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar TRZ 625 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BURHANETTİN ZENGİN
Dersi Verenler Doç.Dr. BURHANETTİN ZENGİN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ümit ŞENGEL

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, küreselleşen dünyada giderek artan yeni pazarlama trendlerinin incelenerek, öğrencilerin güncel pazarlama bilgisinin geliştirlmesi ve bu konuda oratay çıkabilecek sorunlara çözüm üretebilme kapasitesinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu derste; geleneksel pazarlama anlayışın ötesinde güncelpazarlama yaklaşımları ele alınacaktır. Özellikle, internet kaynaklı pazarlama çeşitleri, mobil pazarlama, niş pazarlama, gerilla pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi ve nöro pazarlama gibi pefik ve güncel olan pazarlama teknikleri raştırılarak bunların turizmde uygulanabilirliği incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Ödev,
2 GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kılıç ve Öter, Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama, Doğrudan Pazarlama
2 Kılıç ve Öter, Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar E pazarlama, Pazarlamama
3 Kılıç ve Öter, Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar Veri tabanlı pazarlama, içsel pazarlama
4 Kılıç ve Öter, Turizm Pazarlamasında Güncel yaklaşımlar Mobil Pazarlama, Şikayet Yönetimi, ilişkisel pazarlama
5 Kılıç ve Öter, Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar Niş pazarlama, yeşil pazarlama, gizli müşteri uygulamaları
6 Kılıç ve Öter, Turizm Pazarlamasınsa Güncel Yaklaşımlar MİY, Değer temelli pazarlama,postmodern pazarlama
7 Kılıç ve Öter, Turizmde Güncel Pazarlama Yaklaşımlaro Deneyimsel pazarlama, gerilla pazarlama, sosyal medya pazarlama
8 Kılıç ve Öter, Turizm pazarlamasında Güncel yaklaşımlar hizmet aksamalarını önleme, nöro pazarlama
9 ARA SINAV ARA SINAV
10 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
11 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
12 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
13 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
14 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
Kaynaklar
Ders Notu

Burhan Kılıçve Zafer Öter, Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar, 2015, Beta Yayınları

Zengin, Burhanettin, Pazarlama Faaliyetlerin Planlanması

Ders Kaynakları

Kotler, Philip, John Bowen, James Makens (1999), Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall, New Jersey
Kotler, Philip, Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey

Necdet Hacıoğlu (2000), Turizm Pazarlaması, VİPAŞ, Bursa
B. Rızaoğlu (2004), Türkiye Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6