Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Turizmde Markalaşma Süreci TRZ 620 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞEVKİ ULAMA
Dersi Verenler Doç.Dr. ŞEVKİ ULAMA,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Markalaşma çalışmaları turizm işletmelerinin rekabet üstünlüğü sağlayabilmesi açısından çok önemlidir. Bu kapsamda doktora düzeyinde öğrenim gören turizm öğrencilerinin bu konuda bilgi edinmesi gereklidir.

Dersin İçeriği

Marka kavramı ve önemi; Marka ile ilişkili kavramlar; Marka sadakati ve marka yönetimi; Markanın bileşenleri; Destinasyon markası; Destinasyon markası ilkeleri; Marka stratejileri; Marka oluşturma araçları – Halkla ilişkiler, Reklam, İnternet, Fuarlar ve festivaller; Marka imajı ve kurumsal imaj; Destinasyon imajı; Konumlandırma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Markaya ilişkin kavramları ve markanın önemini bilir, sınavda açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Marka sadakati ve marka yönetimi ile birlikte markanın bileşenlerini anlar, yazılı olarak ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Destinasyon markası ve marka ilkelerini bilir, ilgili bir ödev hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Marka stratejileri ve marka oluşturma araçlarını sıralar, sunum yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
5 Marka imajı, kurumsal imaj ve destinasyon imajı konularını anlar ve ödev hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Marka kavramı ve önemi Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
2 Marka ile ilişkili kavramlar Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
3 Marka sadakati ve marka yönetimi Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
4 Markanın bileşenleri Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
5 Destinasyon markası Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
6 Destinasyon markası ilkeleri Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
7 Marka stratejileri Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
8 Marka oluşturma araçları – Halkla ilişkiler Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
9 ARA SINAV Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
10 Marka oluşturma araçları – Reklam ve İnternet Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
11 Marka oluşturma araçları – Fuarlar ve festivaller Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
12 Marka imajı ve kurumsal imaj Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
13 Destinasyon imajı Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
14 Konumlandırma Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.
Kaynaklar
Ders Notu

Cai, L. A.; Gartner, W. C. and Munar, A. M. (2009), Tourism Branding: Communities in Action, Emerald, Bingley.

Ders Kaynakları

Çayıroğlu, A. (2010), Markalaşma ve Reklam, Etap Yayınevi, İstanbul.
Ashworth, G. and Kavaratzis, M. (2010), Towards Eff ective Place Brand Management–Branding European Cities and Regions, Edward Elgar Publishing, Cheltenham.
Lindstrom, M. (2006), Duyular ve Marka-5 Duyuyla Güçlü Markalar Yaratmak, (Çev. Ümit Şensoy), Optimist, İstanbul.
Morgan, N.; Pritchard, A. and Pride, R. (2004), Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition, 2nd Edition, Elsevier, London.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 10
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 14 14
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6