Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Engellilerde Egzersiz ve Spor | BSO 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Nurullah ÇELİK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Engelliler için beden eğitimi ve sporun kavranması ve beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkisinin kavratılması. |
Dersin İçeriği | Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırması,beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Engellilik kavramını ve engelliliğin nedenleri ve önlenmesini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Beden eğitimi için Özel Eğitim temel ilkelerini bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
3 | Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesini bilir | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | Engelli bireyler için beden eğitimi programları hazırlayabilir | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
5 | Sporun engelli rehabilitasyonu üzerindeki önemini kavrar | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav , |
6 | Engellilerin performans sporu yapmasında dikkat edilmesi gereken ilkeleri bilir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Engellilik, engelliliğin nedenleri ve önlenmesi | |
2 | Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri ve sportif faaliyetler | |
3 | Görme engelli çocuklar ve eğitimi | |
4 | Görme engellilerde sportif faaliyetler | |
5 | İşitme engelli çocuklar ve eğitimi | |
6 | Fiziksel engelli çocuklar ve eğitimi | |
7 | Fiziksel engelli sportif faaliyetler | |
8 | Arasınav | |
9 | Duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü olan çocuklar | |
10 | Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri | |
11 | Algısal motor bozuklukları | |
12 | Beden eğitimi dersinde engelli çocukların değerlendirilmesi | |
13 | Engelli bireyler için beden eğitimi programları | |
14 | Engellilerin fiziksel uygunluklarının değerlendirilmesinde kullanılan testler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |