Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi | BSO 630 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET SOYER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRET SOYER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş beden eğitimi düşüncesinin tarihsel gelişim sürecini açıklamak |
Dersin İçeriği | İnsanın genel eğitiminde beden eğitiminin kullanımı ve Antik Çağ eğitim sistemlerindeki görünümü; Rönesans ve Aydınlanma dönemlerinde beden eğitimi anlayışı; 18.-19. yy beden eğitimi akımları; Endüstri çağı ve modern sporun doğuşu; Modern olimpiyat oyunları ve felsefesi; Çağdaş beden eğitimi ve spor akımlarının Türkiye’deki görünümü; Türk beden eğitimi düşüncesinin gelişimi; Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizm. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi kavramını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Gelişim aşamalarını bilir. | Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Aşamalar arasındaki farklılıkları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Aşamalar arasındaki ilişkileri yorumlar. | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Beden Eğitimi akımlarını bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Olimpik hareket kavramını açıklar. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik Yunan ve Roma’da Eğitim ve Beden Eğitimi | |
2 | Rönesans ve Aydınlanma Dönemlerinde Eğitim ve Beden Eğitimi | |
3 | Alman Cimnastiği ve F. L. JAHN | |
4 | İsveç Cimnastiği ve P. H. LING | |
5 | Endüstri Çağı ve Modern Sporun Doğuşu | |
6 | Modern Olimpiyat Oyunları: Kuruluş ve Felsefe | |
7 | Sporda Fair Play ve Tarihsel Gelişimi | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Türkiye’de Beden Eğitimi Akımları: Alman Cimnastiği | |
10 | Türkiye’de Beden Eğitimi Akımları: İsveç Cimnastiği | |
11 | Türkiye’de Beden Eğitimi Akımları: Modern Spor | |
12 | Türk Beden Eğitiminde Bir Öncü: Selim Sırrı Tarcan | |
13 | Türkiye’de Beden Eğitiminin Düşünsel ve Kurumsal Gelişimi | |
14 | Türkiye’de Olimpik Hareket ve Olimpizm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık olarak öğrencilere gerekli araştırma konu ve kaynakları bildirilecektir. |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |