Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Amorf Malzemeler MTM 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİL TOPLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı doktora öğrencilerine Amorf malzemeleri tanımlamak, sınıflandırmak üretimleri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır

Dersin İçeriği

Amorf malzemelere giriş, sınıflandırma, Kristalin ve amorf malzemeler arasındaki farklar, camlar, amorf metaller, amorf plastik malzemelerin özellikleri, üretim yöntemleri ve teknolojik uygulama alanları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Amorf malzemeleri tanımlar ve sınıflandırır Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Kristal yapılarla amorf malzemeler arasındaki farkları kavrar Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Amorf malzemelerin üretim yöntemlerini kavrar ve kıyaslar Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Camlar ve metalik camları tanır Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Amorf malzemelere giriş
2 Amorf malzemelerin sınıflandırılması, karakteristik özellikleri
3 Amorf malzemelerin üretim yöntemleri
4 Cam malzemeler
5 Cam malzemeler
6 Metalik camlar
7 Metalik camlar
8 Metalik camlar
9 Amorf Plastikler
10 Amorf Plastikler
11 Ödev sunumları
12 Ödev sunumları
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Ders materyallerine dönem içerisinde sabisten ulaşılabilir.

Ders Kaynakları

1. Mark Lee Morrison, The Mechanical and Electrochemical Properties of Bulk Metallic Glasses, Phd thesis, August, 2005
2. Amorf Malzemeler Ders Notları
3. Yoshio Waseda, ?The Structure of Non-Crystalline Materials: Liquids and Amorphous Solids?, Mcgraw-Hill 1980.
4. Stephen R. Elliott, ?Physics of Amorphous Materials? London: Longman Group Ltd, 1984.
5. Richard Zallen, ?The Physics of Amorphous Solids?, Wiley VCH, 2004

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalısabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalısmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 40
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6