Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sürekli Sistemlerin Titreşimleri MKM 573 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Diferansiyel denklemler, Mekanik titreşimler, Sayısal analiz

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜSEYİN DAL
Dersi Verenler Doç.Dr. HÜSEYİN DAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Çubuk, şaft, kiriş, membran, plak gibi sürekli sistemlerin titreşimlerinin temelini kavramak, matematiksel olarak modelleyebilmek ve çözebilmek.

Dersin İçeriği

Çözüm Prosedürü İçin Özdeğerler, Modal Analiz Yaklaşımları ve İntegral Dönüşüm Metotları, Laplace Ve Fourier Dönüşüm Metotları, Tel, Çubuk, Şaft, Kiriş, Membran, Plak Ve Kabuk Titreşimleri, Bilgisayar Uygulamaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tellerin hareket denklemini çözebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Çubukların hareket denklemini çözebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Kirişlerin hareket denklemini çözebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Membranların hareket denklemini çözebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Plakların hareket denklemini çözebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Temel Kavramlar Ve Terminoloji Kelly S. G., 2000, "Fundamentals of Vibrations", McGraw Hill.
2 Fourier Serileri Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill.
3 Modal Analiz Ginsberg J.H., 2001, “Mechanical and Structural Vibrations”, Wiley
4 Tel Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
5 Tel Tİtreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
6 Çubuk Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
7 Çubuk Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
8 Kiriş Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
9 Kiriş Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
10 Membran Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
11 Membran Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
12 Plak Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
13 Plak Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
14 Kabuk Titreşimleri 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.
Kaynaklar
Ders Notu

Sürekli Sistemlerin Titreşimleri Ders Notları, Hüseyin DAL

Ders Kaynakları

1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill.

2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley.

3. Kelly S. G., 2000, "Fundamentals of Vibrations", McGraw Hill.

4. Ginsberg J.H., 2001, “Mechanical and Structural Vibrations”, Wiley.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 80
1. Final 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 36 36
Ödev 1 36 36
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6