Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süspansiyon Sistemlerinin Tasarımı | MKM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER KADİR MORGÜL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖMER KADİR MORGÜL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Hüseyin Dal |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Titreşim ve Kuvvet Yalıtımı uygulamalarının çözümlemelerinin yapılabilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Giriş. Titreşim Temel Tekrarı. Dinamik Problemlerin Özellikleri.. Viskoz Sönüm. Kaplama Malzeme. Titreşim Yalıtımı. Süspansiyon Sistem Tipleri. Süspansiyon Sistemlerinde Yeni Gelişmeler (ER ve MR Damper Ve Kontrol Yaklaşımları gibi) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel titreşim hesapları yapabilir. | ||
2 | Sönümün sisteme etkisini yorumlayabilir. | ||
3 | Frekans analizi yapabilir. | ||
4 | Titreşim yalıtımını sınıflandırabilir. | ||
5 | Basit titreşim yalıtımı hesapları yapabilir. | ||
6 | Yalıtım hesapları yaparak sönümlü bir sistem tasarlayabilir. | ||
7 | Sürekli sistemlerde yapısal sönüm hakkında bilgi verebilir. | ||
8 | Temel düzeyde çeşitli süspansiyon sistemleri tasarlayabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler, | 1. Hafta Sunusu |
2 | Dinamik Problemlerin Özellikleri | 2. Hafta Sunusu |
3 | Ayrık Sistemler’de süspansiyon yaklaşımı | 3. Hafta Sunusu |
4 | Viskoz Sönüm ve modelleme alanları | 4. Hafta Sunusu |
5 | Titreşim Yalıtımı | 5. Hafta Sunusu |
6 | Kuvvet Yalıtımı | 6. Hafta Sunusu |
7 | Transient (geçici) ve sürekli bölgede kontrol | 7. Hafta Sunusu |
8 | Sürekli Sistemlerde; Yapısal Sönüm, | 8. Hafta Sunusu |
9 | Kaplama Malzeme ve Yapısal Sönüm | 9. Hafta Sunusu |
10 | Makine temelleri | 10. Hafta Sunusu |
11 | Büyük Makine temelleri | 11. Hafta Sunusu |
12 | ER Damper Ve Kontrol Yaklaşımları | 12. Hafta Sunusu |
13 | MR Damper Ve Kontrol Yaklaşımları | 13. Hafta Sunusu |
14 | Süspansiyon Sistemlerinde Yeni Uygulamalar | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yrd.Doç.Dr. Ömer K. Morgül ´Süspansiyon Sistemlerinin Tasarımı´, Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Özgüven, Nevzat,,´Endüstriyel Gürültü Kontrolü´, MMO yayını Yay. No.118. [3] Demir H., Öztürk T., ´Makine Temellerinin Tasarım ve Hesabı´, İTÜ Yayınları. [4] Meirovitch, L., ´Elements of Vibration Analysis´, New York , McGraw-Hill Book Comp., 1975. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |