Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Aktüel Problemler | SBE 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim hiç şüphesiz o toplumun siyasi gidişatı ve siyasi eğilimlerine bağlı olarak şekillenen bir toplumsal kurumdur. Özneyi bireye dönüştüren kurumsal eğitim siyasi eğilimden beslenir ve şekillenirken yetişen nesilleri belli bir yere kadar politize etmektedir. Bu politize olma sürecine giden yolda toplumdaki mevcut eğitim modeli, yapılan düzenlemeler, yapılan düzenlemelerin sıklığı, eğitimde istikrarsızlık, eğitimde işlevi olan tampon kurumlar, toplumsal modelde ve dünyadaki başat ideolojik eğilimler eğitimin herhangi bir alanında yetkinleşme aşaması için farkında olunması gereken kavramlar ve konulardır. |
Dersin İçeriği | Eğitim felsefeleri ve pratikteki durum Güncel eğitimdeki nitelik problemleri İdeolojiler ve eğitim Eğitimde klasik ve çağdaş yaklaşımların değerlendirilmesi Kitlesel eğitim ve radikal pedagoji eleştirisi Türkiye’deki mevcut eğitim modeli(4+4+4) değerlendirilmesi Türk Eğitim modelinde yetiştirilmek istenen insan profili Eğitim kademelerine göre değişen problemler Eğitim teorileri üzerinden Türk Eğitim modelinin eleştirisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mevcut eğitim modelini tanır ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Eğitim felsefelerini ve pratikteki yansımalarını fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kitlesel eğitim ve radikal pedagojiyi karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kademelere göre değişen eğitim problemlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Türk eğitim modeli ve dünyadaki eğitim modellerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Eğitimde güncel problemlere karşı farkındalık kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim felsefeleri ve pratikteki durum | |
2 | Güncel eğitimdeki nitelik problemleri | |
3 | İdeolojiler ve eğitim | |
4 | İdeolojiler ve eğitim | |
5 | Eğitimde klasik ve çağdaş yaklaşımların değerlendirilmesi | |
6 | Eğitimde klasik ve çağdaş yaklaşımların değerlendirilmesi | |
7 | Kitlesel eğitim ve radikal pedagoji eleştirisi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’deki mevcut eğitim modeli(4+4+4) değerlendirilmesi | |
10 | Türk Eğitim modelinde yetiştirilmek istenen insan profili | |
11 | Eğitim kademelerine göre değişen problemler | |
12 | Eğitim kademelerine göre değişen problemler | |
13 | Eğitim teorileri üzerinden Türk Eğitim modelinin eleştirisi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. CEVİZCİ, Ahmet, Eğitim Felsefesi, Say yayınları, 2010 2. KÖKEN, Gülnihal, İlkçağda Eğitim Felsefesi, 2003 3. ÖRS, Birsen,19.yy’dan 20.yy’a Modern Siyasal İdeolojiler,Bilgi Üniv. Yayınları, 2013 4. ÇAHA, Ömer, ŞAHİN, Bican, Dünyada ve Türkiye´de Siyasal İdeolojiler, Orion Kitabevi, 2013 5. ARSLAN; Fahrettin, İlimler Ve İdeolojiler, Yeni Zamanlar, Sahaf 6. APPLE; Michael, Eğitim ve İktidar, Kalkedon Yayınları,2006 7. İNAL, Kemal, Eğitim ve İktidar, Ütopya Yayınevi,2004 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |