Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Coğrafya Konularının Öğretilmesi ve Karşılaşılan Problemler SBE 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunların belirlenmesidir.

Dersin İçeriği

Coğrafyanın tanımı, konusu, bölümleri ve araştırma metotları. Coğrafi düşüncenin ilkeleri. Coğrafyada öğretim yönteminin seçimini etkileyen faktörler. Coğrafyada başlıca öğretim ilkeleri. Coğrafya öğretiminde kullanılabilecek yöntemler. Coğrafya öğretiminde kullanılabilecek araç gereçlerinin tanıtılması. Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki coğrafya konularının incelenmesi. Sosyal Bilgiler eğitimindeki coğrafya konularının öğretiminde mevcut sorunlar ve çözüm yolları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Coğrafyanın konusunu, bölümlerini ve araştırma metotlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav ,
2 Coğrafya öğretiminde kullanılabilecek yöntemleri karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Sosyal Bilgiler öğretim programını coğrafya eğitimi yönünden değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
4 Sosyal Bilgilerde coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Coğrafyanın tanımı, konusu, bölümleri
2 Coğrafyanın araştırma metotları. Coğrafi düşüncenin ilkeleri
3 Coğrafyada öğretim yöntemi seçimini etkileyen faktörler
4 Coğrafyada başlıca öğretim ilkeleri
5 Coğrafya öğretiminde kullanılabilecek yöntemler
6 Coğrafya öğretiminde kullanılabilecek yöntemler
7 ARA SINAV
8 Coğrafya öğretiminde kullanılabilecek araç gereçlerinin tanıtılması
9 Coğrafya öğretiminde kullanılabilecek araç gereçlerinin tanıtılması
10 Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (4.sınıf)
11 Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (5.sınıf)
12 Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (6.sınıf)
13 Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (7.sınıf)
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

* Alkan, C.ve Kurt, M., Özel Öğretim Yöntemleri (Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi), Geliştirilmiş 4.Baskı, Anı Yay.,Ankara, 2014.
* Atalay, İ., vd., Coğrafya Öğretimi, Anadolu Ünv. Açık Öğretim Fak. Yay. No:175, Eskişehir, 1991.
* Doğanay, H., Coğrafya´ya Giriş, Atatürk Ünv. Yayın no:726, Kazım Karabekir Eğt. Fak., Yayın No.17,Erzurum, 1993.
* Doğanay, H., Okullarımızda Coğrafya Öğretiminin Temel Meseleleri, Milli Eğitim ve Kültür, Sayı.19, Ankara,1983.
* Doğanay, H., Coğrafyada Metodoloji. Genel Metotlar ve Özel Öğretim Metotları, MEB Yayınları, Öğretmen Meslek Kitapları Dizisi, Yayın No:1987, Anakara,1993.
* Doğanay, H., Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretimi (Müfredat) Programları, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksel Kurumu, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Ankara, 1989.
* Doğanay, H., Coğrafya Öğretim Yöntemleri, 5.Baskı: Aktif Yayınevi, Erzurum, 2002.
* Clark, M. K., Macmillan Social Studies. Our Country and Other Lands, Macmillan Pub. Co.,Inc. New York, 1980.
* Erol, O., Ortaöğretim Kurumlarında Coğrafya Öğretimi, Ortaöğretim Kurumları Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Sorunları, Türk Eğitim Derneği Yayınları, Anakara,1987.
* Güngördü,E., Eğitim Fakülteleri İçin Coğrafyada Öğretim Yöntemleri, İlkeler ve Uygulamalar, Nobel Yay.Dağıt., Ankara, 2002.
* Güngördü, E., Liselerde Coğrafya Dersi Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2001.
* Özgüç, N., Beşeri Coğrafyada Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İÜEF.Yayını, İstanbul, 1984.
* Öztürk, C.ve Dilek, D., Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, PEGEM Yay., Ankara,2002.
* Sosyal Bilimler Öğretimi: Öğretmen Eğitimi Dizisi. YÖK, Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1997.
* Riza, E.T., Eğitimde Araç- Gereçler Teknolojisi, Göksu Fotokopi Ofset, İzmir,1992.
* Sönmez, V., Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu, Anı Yay., Ankara, 1998.
* Şahin,C., Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Sosyal Bilgiler, Gündüz.Eğt.Yay., Ankara,2003.
* Şahin, C., Türkiyede Coğrafya Öğretimi (Sorunları-Çözüm Önerileri):Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2001.
* MEB, I.Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (15-17 Mayıs 2003), İzmir, Tebliğler, Anakara,2004.
*İşman, A., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (3.Baskı), PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2008.
* Alım, M., Problems of geography education in Turkey, International Journal of Human Sciences, Vol 6, No 1 (2009) http://www. insanbilimleri. com/ ojs/ index. php/ uib/article/view/677 (2009).
* Ünlü, M., Coğrafya Öğretimi, Pegem Akademi, Ankara,2014. 

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 2 10 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6