Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi TEG 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA ALTUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yabancı dilin, özelde Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin kuramsal ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Yabancı dil kavramı, yabancı dil öğretimiyle ilgili kuramlar, yaklaşımlar, yöntem ve teknikler, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihçesi, alanyazını, sorunları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yabancı dil kavramı
2 Yabancı dil öğretimiyle ilgili kuramlar
3 Yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini
4 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihçesi
5 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili alanyazını
6 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili sorunlar
7 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik hazırlanan materyallerin incelenmesi
8 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik hazırlanan materyallerin incelenmesi
9 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel öğelerin aktarımı
10 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürel öğelerin aktarımı
11 Tematik bir ünitenin metinleri, görsel ve işitsel materyalleri, alıştırmalarıyla birlikte hazırlanması
12 Tematik bir ünitenin metinleri, görsel ve işitsel materyalleri, alıştırmalarıyla birlikte hazırlanması
13 Tematik bir ünitenin metinleri, görsel ve işitsel materyalleri, alıştırmalarıyla birlikte hazırlanması
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu ALTUN, Mustafa, http://www.dilbilimi.net/adim_adim_turkce_ogreniyorum_giris.htm
ALTUN, Mustafa, http://www.dilbilimi.net/yabanci_dil_olarak_turkcenin_ogretimi_arastirmalari.htm
Ders Kaynakları * BAŞKAN, Özcan (2006), Yabancı Dil Öğretimi İlkeler ve Çözümler, İstanbul, Multilingual Yayınları, 272 s.
* DEMİRCAN, Ömer (1993), Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, İstanbul, Ekin Yayınıcılık, (2002, Der Yayınları, 336 s.).
* GASS, Susan M.-SELINKER, Larry, (2008), Second Language Acqusition, Routledge, 593 s.
* GÜZEL, Abdurrahman (2011), İki Dillilik-Almanya Örneği, Öncü Kitap.
* HINKEL, Eli (2005), Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning, Routledge, 1176 s.
* JORGENSEN, J. Normann (Editör) (2003), Bilingualism and Social Relations: Turkish Speakers in North Western Europe, Multilingual Matters, 148 s.
* MACKEY, Alison-GASS, Susan M. (editör) (2012), Research Methods in Second Language Acqusition: A Practical Guide, Wiley-Blackwell, 336 s.
* MITCHELL, Rosamond-MYLES, Florence (2004), Second Language Learning Theories, Hodder Education Publishers, 320 s.
* NURLU, Muammer (2011), Fransa´da Türkçe Öğretimi, Sarkaç Yayınevi, Ankara.
* TARCAN, Ahmet (2004), Yabancı Dil Öğretim Teknikleri, Nobel Yayın Dağııtm, 94 s.
* YAYLI, Derya-BAYYURT, Yasemin (2009), Yabancılara Türkçe Öğretimi, Anı Yayınları, 244 s.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6