Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer (Dr) CEK 600 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN, Prof.Dr. SELİM İNANÇLI, Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU, Prof.Dr. TEMEL GÜRDAL, Doç.Dr. NEVRAN KARACA, Dr.Öğr.Üyesi NURAN KANDAZ GELEN, Prof.Dr. ARİF BİLGİN, Doç.Dr. HAKAN KOLAYİŞ, Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK, Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR, Prof.Dr. HASAN TUTAR, Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER, Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, Prof.Dr. MAHMUT BİLEN, Prof.Dr. SAİM YILMAZ, Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK, Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ, Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT, Prof.Dr. EMİN GÜRSES, Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR, Prof.Dr. AZİZ KUTLAR, Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ, Doç.Dr. ŞEVKİ ULAMA, Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN, Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED MÜCAHİD DÜNDAR, Dr.Öğr.Üyesi TANZER YAKAR,
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Erkan ATAK, Yrd. Doç. Dr. Gülsen TEZCAN KAYA, Yrd. Doç. Dr. Tülin ÇORUHLU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. 

Dersin İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Akademik alanda kabul görmüş mesleki, akademik ve etik sorumluluk bilinci kazanacak, bu değerleri geliştirebilecek ve iş yaşamında uygulayabilecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Performans Görevi,
2 Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Hakim olduğu bir konuyu güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve seminer dersinin amacı Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri kitapları
2 Akademik yazım kuralları Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tez yazım kılavuzu
3 Araştırma konusu belirleme Kütüphane ve internet araştırmaları
4 Kaynak erişimi Kütüphane ve internette ilgili kaynak araştırmaları
5 Sunum teknikleri Sunum taslaklarının hazırlanması
6 Sunumların gözden geçirilmesi Sunumların ayrıntılı olarak değerendirilmesi
7 Sunum ve tartışma Öğrenci sunumu
8 Sunum ve tartışma Öğrenci sunumu
9 Sunum ve tartışma Öğrenci sunumu
10 Sunum ve tartışma Öğrenci sunumu
11 Sunum ve tartışma Öğrenci sunumu
12 Sunum ve tartışma Öğrenci sunumu
13 Sunum ve tartışma Öğrenci sunumu
14 Genel Değerlendirmeler Öğrenci sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Süreli yayınlar, kongre kitapları, lisansüstü tezler, internet araştırmaları, kütüphane taramaları.

Ders Kaynakları

Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır.
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 70
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6