Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Muhasebe Tarihi | MUH 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET VECDİ CAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET VECDİ CAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Bilge ÖNAL |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere Muhasebe Tarihi hakkında genel bilgiler vermek, muhasebe tarihi ile ilgilenmenin yarar ve gerekliliğini kavratmak, muhasebe tarihi konusunda nasıl ve hangi alanlarda araştırma yapılabileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste öncelikle muhasebe tarihinin köklerine inilmektedir. Kronolojik akışı içerisinde gözlemlenen muhasebe gelişmeleri anlatılmaktadır. Muhasebe uygulamaları ve gelişmeleri açısından öne çıkan kültür, toplum ve uygarlık, dönem ve kişiler üzerinde durulmaktadır.Tarihsel süreçte muhasebe gelişmeleri üzerinde etkili olan faktörler açıklanmaktadır.Kısaca bu derste, muhasebenin geçmişten günümüze hem bir meslek olarak hem de bir bilim olarak nasıl geldiği, bugünkü gelişmişlik düzeyine hangi süreçlerden geçerek ulaştığı irdelenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, muhasebenin dünyanın en eski mesleklerinden biri olduğunu bilir | Anlatım, | Sınav , |
2 | Öğrenci, muhasebe tarihinin derinliğini keşfeder | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenci, muhasebe tarihini genel olarak özetler ve açıklar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişiminde etkili olan faktörleri açıklar ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişimini insanlığın, uygarlık tarihinin gelişimi ile ilişkilendirir, muhasebe gelişmelerini dönemsel olarak analiz eder | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Öğrenci, muhasebe tarihi araştırmalarını, muhasebe uygulamaları tarihi ve muhasebe kuramları tarihi olarak ayırt eder, muhasebe tarihinin nasıl araştırılacağını bilir ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebe nedir? Muhasebeye farklı bakışlar, Muhasebenin farklı anlamları, Muhasebeye ilişkin tanım denemeleri | İlgili kaynaklar okunmalı |
2 | Muhasebenin hiyerarşik düzeyleri, Muhasebenin türleri, Kapsam ve Sınırları, Hedef ve Amaçları, Uygulama Alanları | İlgili kaynaklar okunmalı |
3 | Muhasebe felsefesi, Muhasebe mantığı, Muhasebenin matematiği, Muhasebe sosyolojisi, Muhasebe Antropolojisi, Muhasebe Kültür ve değerleri | İlgili kaynaklar okunmalı |
4 | Muhasebenin tarihsel dönemlere ayrılması, Mental muhasebe dönemi, Yazılı belgeler dönemi | İlgili kaynaklar okunmalı |
5 | Milattan önce muhasebe : Mezopotamya´da muhasebe: Sümerler, Asurlar, Akadlar, Babiller | İlgili kaynaklar okunmalı |
6 | Eski Türklerde muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
7 | Eski Mısır´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
8 | Eski Yunan ve Roma´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
9 | ARA SINAV | |
10 | Çin´de, Hintlilerde, Perslerde ve Araplarda muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
11 | Avrupa´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
12 | Osmanlı´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı |
13 | Muhasebe gelişmelerini etkileyen faktörler, Muhasebe gelişmelerinin dönüm noktaları | İlgili kaynaklar okunmalı |
14 | Muhasebe tarihi araştırmaları ve Muhasebe tarihini araştırma yöntemleri | İlgili kaynaklar okunmalı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ahmet Vecdi CAN, Muhasebe Tarihi Ders Notları |
Ders Kaynakları | GÜVEMLİ,O., Türk Devletleri Muhasebe Tarihi Cilt 1-2-3-4, İstanbul |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |