Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Felsefesi | YNO 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yönetim ve organizasyon, Örgüt Teorisi, Yöntem Bilim |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN TUTAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HASAN TUTAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim yazınına ve örgüt teorilerine bilimsel düşünme yöntemi ile açıklık getirmek, bilim ve sözde bilim, olgusallık, metafizik ve guru söyleminin felsefenin imkanlarıyla yeniden düşünmek. Örgüt, bilimsel bilgi,gündelik bilgi ve sağduyu bilgisini yeniden analiz etmek, örgüt, varlık ve değer kavramlarına daha yakından bakmak, Yönetim literatürünü felsefenin analitik ve sentetik işleviyle yeniden değerlendirmektir. Ayrıca yaklaşım, teori veya paradigma kavramlarının epistemolojinin ve felsefenin imkanlarıyla yönetim literatürü bağlamında analiz edilmesi dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Felsefe,Bilim ve Yönetim kavramları ve teorileri bilimsel düşünme yöntemleri, bilgi teorisi ve bilgi felsefesi bağlamında incelenecektir.Yönetim yaklaşım ve teorileri felsefi analizlere tabi tutularak bir yönetim felsefesinin imkanı araştırılacaktır. Yönetim literatürüne felsefi okumalar yapılarak, hem literatür felsefenin zengin çözümleme yeteneği kapsamında ele alınacak hem de yönetim düşüncesinin tarihsel köklerine inmek mümkün olabilecektir.Son olarak sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine felsefi eleştiriler yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim, sözde bilim, bilgi, bilimsel bilgi ve sağduyu bilgisi ayrımı yapar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Yönetim kavramına daha derin bir bakış açısı ile yaklaşır, yönetim yaklaşım ve teorilerini bilgi teorisi çerçevesinde analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Bilgiye ulaşma yollarını bilir, bilimsel düşünmede mantık yürütmenin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Dil ve Bilim ilişkisini kavrar, bilimsel dilin kullanımının yöntemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Yönetim teorilerine felsefe teknikleri ve tarihsel gelişim perspektifi ile yaklaşır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Örgütlerin neden kendilerine özgü yönetim felsefesi oluşturduğunu tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Yönetim teorilerinin yapısalcı çözümlemesini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Öğrenci kendi yönetim felsefesini ortaya koyabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Felsefe, Bilim ve Yönetim Kavramları | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
2 | Bilimsel dilin ve yönetim dilinin söylem çözümlemesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
3 | Bilimsel bilgi, sağduyu bilgisi, felsefi ve matafizik bilgi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
4 | Bilim, sözde bilim, guru söylemi, yaklaşım, teori, paradigma ve yönetim teorilerinin bilimselllik değeri | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
5 | Yönetim yaklaşımına karşı bilimsel ve epistemolojik yaklaşım | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
6 | Bilimin ölçütleri ve sosyal bilimlerin bilimliği çerçevesinde yönetim yazını | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
7 | Bilimsel düşüncenin evrimi: Çevresel determinizm ya da Entelektüel gelişme | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
8 | Yönetimde düşünce okulları: Rakip ya da tamamlayıcı paradigmalar? | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
9 | Yönetin disiplininde bilim topluluklarının rolü | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
10 | Yönetim düşüncesinde modeller, yaklaşımlar ve Heruistics | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
11 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerinin eleştirisi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
12 | Seminerler | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
13 | Seminerler | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
14 | Seminerler | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Konu ile ilgili tüm kitaplar ve makaleler |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |