Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi YBS 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dijital dönüşüm, pazarlama kavramının da dahil olduğu tüm işletme süreçlerinin yeniden tanımlanmasını gerektirmektedir. Bu ders, dijital pazarlama anlayışı, yeni pazarlama uygulamaları, üreten tüketicinin yeni ekonomideki yeri ve işletmenin temel süreçlerinden biri haline gelen sosyal medya yönetimi konularını kapsamaktadır.

Dersin İçeriği

Geleneksel Pazarlamadan Dijital Pazarlamaya Geçiş, Dijital Pazarlama Stratejileri, e-İş ve e-Ticaret Teknolojileri, E-Ticaret Yapıları ve İş Modelleri, Dijital Tüketici Davranışları ve Modelleri, e-Memnuniyet Kavramı ve Modelleri, e-Hizmet Kavramı ve Modelleri, Mobil Pazarlama Kavramı, ePosta Pazarlama Kavramı, Arama Motorları Optimizasyonu, Sosyal Medya Kavramı ve Modelleri, Pazarlama İletişimi ve Sosyal Medya Uygulamaları, Sosyal Medya Ölçümleme, Sosyal Medya Ağlarında Veri Madenciliği Uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Temel Kitaplar:
1-) Social Media Marketing; Tracy Tuten & Michael Solomon (2014)

2-) Understanding Digital Marketing; Damian Ryan & Calvin Jones (2013)

3-) e-Marketing Theory and Application, Stephen Dann & Susan Dann (2011)

Temel Makale ve Bildiriler:

1-) Overcoming SME barriers to gaining competitive advantage through social media,L Çallı, L Clark (2015)

2-) Personality types and Facebook advertising: An exploratory study, L Clark, L Çallı (2014)

3-) Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: Implications for internationalmarketing strategy,Pierre R. Berthon, Leyland F. Pitt, Kirk Plangger, Daniel Shapiro (2012)

4-) Social spending: Managing the social media mix, Bruce D. Weinberg & Ekin Pehlivan (2011)

5-) Users of the world, unite! The challenges andopportunities of Social Media, Andreas M. Kaplan, Michael Haenlein (2010)

6-) eTransQual: A transaction process-based approach for capturing service quality in online shopping, Hans H. Bauer,Tomas Falk,Maik Hammerschmidt (2006)

7-) eTailQ: dimensionalizing, measuring and predicting etail quality, Mary Wolfinbargera, Mary C Gilly (2003)

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 20 20
Ara Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6