Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gerçeklik ve Soyutlama I | GSF 033 | 0 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gerçeklik ve Soyutlama dersi sanat eğitiminin değerleri içinde öğrenci yaratıcılığını geliştirilmesi yöntemlerinin verildiği anlatım ve uygulama ağırlıklı bir derstir. Doğa ile insan arasındaki ilişkileri, yaklaşımları çizgi, renk ve imge yorumları ile kavramsallaştırarak somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına geçiş yöntemleri, biçimlendirme bilgisi verilir. |
Dersin İçeriği | Nesne tanımlaması. Nesnenin dış ve içyapısının etüt edilmesi Nesnelerin görüntüsünün deforme edilmesi Realiteden ayrıntının özetlenip yalınlaştırılması. Sistematik deformasyon. Ölçülü soyutlama. Var olan ve doğallıktan uzaklaşılarak ruhsal gerçeğe ulaşarak kavramsal sanat çalışmaları yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğayı gözlemleyerek organik ve inorganik objeleri çözümleyerek, gerçeğin kurgu düzenini öğrebilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, |
2 | Doğayla ilişkileri yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimseyerek uygulama çalışmaları yapabilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, |
3 | Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır ve ifade edebilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, |
4 | Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir, yorumlayarak tasarlayabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratarak yerini belirleyebilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsündeki derinliği, ışığı, gölgeye farklı biçimde yansıtabilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompozisyon teknikleri | |
2 | Kâğıt üzerine desen çizimi | |
3 | Çizim tekniklerinin karşılaştırmasını yapmak | |
4 | Öğrenci resimleri üzerinde teknikleri göstermek | |
5 | Tuval üzerine yağlıboya resim | |
6 | Tuval üzerine yağlıboya resim | |
7 | Tuval üzerine yağlıboya resim | |
8 | Resim sanatında soyutlama gereksinimi | |
9 | Modern resim sanatıyla 17. 18. yy resim sanatını kıyaslama | |
10 | Doğu ve batı sanatı farklılıklarının anlatımı | |
11 | Soyutlama denemeler | |
12 | Çağdaş sanat ve yeni medyanın anlatımı | |
13 | Soyutlama denemeler | |
14 | Soyutlama denemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erinç, Sıtkı Resmin Eleştirisi Üzerine, Ütopya Yayınevi. İstanbul 2004; Worringer,Wilhelm Soyutlama ve Özdeşleyim.Remzi Kitabevi,İstanbul; Berger, John. Görme Biçimleri. Methis Yayınları, İstanbul 2004; Tanilli, Server. Uygarlık Tarihi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çizim/resim yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Çeşitli malzeme ve kullanım teknikleri hakkında tecrübe sahibidir. | ||||||
3 | Bilgisayar ve çağdaş tasarım programlarını kullanabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | Bir fikirden yola çıkarak, sanatsal bir projeyi tasarlar ve gerçekleştirir. | ||||||
5 | Kuramsal bir perspektifle, özgün niteliklere sahip bütünlüklü bir sanat üretimi gerçekleştirir. | ||||||
6 | Yaratıcılık ve tasarım temelli alanlarda çalışabilecek bilişsel ve teknik beceriye sahiptir. | ||||||
7 | Her türlü sanatsal eğitim verebilecek teknik ve kuramsal bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
8 | Sanatsal projenin yaratımı ve sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Amaca yönelik malzemeyi etkin biçimde kullanır. | ||||||
10 | Kuramsal ve teknik donanımını sürekli güncelleyerek, sanatsal üretimin kendisine ve süreçlerine ilişkin eleştirel yaklaşımların gerekliliğini benimser. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 4 | 3 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |