Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anayasa Hukuku Genel Esaslar | HUK 105 | 1 | 5 + 0 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | -Anayasa Yargısı -Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru -Siyasi Partiler Hukuku |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERDAR KORUCU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SERDAR KORUCU, Doç.Dr. SEZERCAN BEKTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Akgül -Arş. Gör. Oğuz Kutkan -Arş. Gör. Doğukan Sever |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Anayasa hukukunun genel esaslarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | -Anayasa Kavramı -Anayasaların Yapılması ve Değiştirilmesi -Devlet Kavramı -Devlet Şekilleri -Hükümet Sistemleri -Devletin Temel Organları -Demokrasi Kavramı ve Demokrasi Türleri -Seçimler ve Siyasi Partiler -Temel Hak ve Özgürlükler -Anayasa Yargısı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | “Anayasa Kavramı” hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | “Anayasaların Yapılması ve Değiştirilmesi” hakkında teorik bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | “Devlet Kavramı ve Unsurları”nı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | “Monarşi ve Cumhuriyet”i öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | "Üniter Devlet ve Bileşik Devlet”i öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
6 | "Hükümet Sistemleri”ni öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
7 | Devletin temel organlarından biri olan “yasama organı” hakkında teorik bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
8 | Devletin temel organlarından biri olan “yürütme organı” hakkında teorik bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
9 | Devletin temel organlarından biri olan “yargı organı” hakkında teorik bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
10 | "Demokrasi Kavramı” hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
11 | “Demokrasi Türleri”ni öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
12 | “Seçimler” hakkında teorik bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
13 | “Siyasi Partiler” hakkında teorik bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
14 | “Temel Hak ve Özgürlükler” hakkında teorik bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
15 | "Anayasa Yargısı” hakkında teorik bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anayasa Kavramı | “Kemal Gözler - Anayasa Hukukunun Genel Esasları” adlı kitaptaki “Anayasa Kavramı” adlı bölüm okunmalıdır. Sayfa 47-81. |
2 | Anayasaların Yapılması ve Değiştirilmesi | Gözler – “Kurucu İktidar” adlı bölüm. Sayfa 102-133. |
3 | Devlet Kavramı ve Unsurları | Gözler – “Devlet Kavramı” ve “Devletin Unsurları” adlı bölümler. Sayfa 133-173. |
4 | Devlet Şekilleri: Monarşi/Cumhuriyet, Üniter/Bileşik | Gözler – “Devlet Şekilleri I” , “Devlet Şekilleri II” ve “Federasyon” adlı bölümler. Sayfa 173-217. |
5 | Hükümet Sistemleri | Gözler – “Hükümet Sistemleri” adlı bölüm. Sayfa 217-258. |
6 | Devletin Temel Organları: Yasama-Yürütme-Yargı | Gözler – “Yasama” adlı bölüm. Sayfa 329-359. |
7 | Devletin Temel Organları: Yasama-Yürütme-Yargı | Gözler – “Yürütme” ve “Yargı” adlı bölümler. Sayfa 359-400. |
8 | Vize | |
9 | Demokrasi Kavramı ve Demokrasi Türleri | Gözler – “Demokrasi Kavramı” ve “Egemenliğin Kullanılması Bakımından Demokrasi Tipleri” adlı bölümler. Sayfa 258-298. |
10 | Seçimler | Gözler – “Seçimler” adlı bölüm. Sayfa 298-329. |
11 | Siyasi Partiler | “Erdoğan Teziç – Anayasa Hukuku” adlı kitaptaki “Siyasi Partiler” adlı bölüm okunmalıdır. Sayfa 375-421. |
12 | Temel Hak ve Özgürlükler | Gözler – “Temel Hak ve Hürriyetler” adlı bölüm. Sayfa 400-438. |
13 | Anayasa Yargısı | Gözler – “Anayasa Yargısı” adlı bölümün ilk beş konu başlığı. Sayfa 438-462. |
14 | Anayasa Yargısı | Gözler – “Anayasa Yargısı” adlı bölümün son yedi konu başlığı. Sayfa 462-493. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin asli kaynağı, "Kemal Gözler – Anayasa Hukukunun Genel Esasları – 10. Baskı – 2018 - Ekin Yayınevi"dir. Dersin yardımcı kaynağı ise "Erdoğan Teziç – Anayasa Hukuku – 22.Baskı – 2018 – Beta Yayınevi"dir. |
Ders Kaynakları | Dersin asli kaynağı, "Kemal Gözler – Anayasa Hukukunun Genel Esasları – 10. Baskı – 2018 - Ekin Yayınevi"dir. Dersin yardımcı kaynağı ise "Erdoğan Teziç – Anayasa Hukuku – 22.Baskı – 2018 – Beta Yayınevi"dir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 247 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |