Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Antik Medeniyetler Hukuk Tarihi | HUK 260 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FERHAT USLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet İLDEŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | SÜMER, BABİL, ASUR, HİTİT, İBRANİ, MISIR, İRAN, HİNT VE ÇİN HUKUK TARİHLERİ İNCELENECEKTİR. |
Dersin İçeriği | HUKUK TARİHİ |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | SÜMER HUKUK TARİHİNİ KAVRAR. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | BABİL HUKUK TARİHİNİ ÖĞRENİR. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | ASUR HUKUK TARİHİNİ KAVRAR. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | HİTİT HUKUK TARİHİNİ KAVRAR. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | MISIR HUKUK TARİHİNİ KAVRAR. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | İRAN HUKUK TARİHİNİ KAVRAR. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
7 | HİNT HUKUK TARİHİNİ KAVRAR. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
8 | ÇİN HUKUK TARİHİNİ KAVRAR. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SÜMER´DE HUKUK | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
2 | AKKADLAR´DA HUKUK | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
3 | BABİL´DE HUKUK | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
4 | ASUR´DA HUKUK | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
5 | HİTİT´TE HUKUK | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
6 | MISIR´DA HUKUK | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
7 | İBRANİLER´DE HUKUK-I | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
8 | İBRANİLER´DE HUKUK-II | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
9 | ARASINAV | |
10 | ESKİ İRAN´DA HUKUK-I | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
11 | ESKİ İRAN´DA HUKUK-II | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
12 | ESKİ HİNT´TE HUKUK-I | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
13 | ESKİ HİNT´TE HUKUK-II | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
14 | ESKİ ÇİN´DE HUKUK | Aşağıda belirtilen kaynak veya kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kozak, İbrahim Erol. Genel Hukuk Tarihi. Ankara: Seçkin, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |