Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Ergenlerde Davranış Bozuklukları EPH 624 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET KAYA
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET KAYA,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Çınar KAYA
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı çocuk ve ergenlerde kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.
Dersin İçeriği (YÖK Kur tanımı alınmıştır.)
Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. Anlatım, Örnek Olay, Sınav ,
4 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. Anlatım, Örnek Olay, Sınav ,
5 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. Anlatım, Örnek Olay, Sınav ,
6 Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Sınav ,
7 Çocuk ve ergenlerde Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav ,
8 Çocuk ve ergenlerde Şizofreniyi tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav ,
9 Çocuk ve ergenlerde Kişilik Bozukluklarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav ,
10 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır. Anlatım, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması
3 Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması
4 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri
5 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri
6 Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomları
7 Ara sınav
8 Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozuklukları
9 Çocuk ve ergenlerde Cinsel Kimlik Bozuklukları
10 Çocuk ve ergenlerde Şizofreni
11 Çocuk ve ergenlerde Kişilik Bozuklukları
12 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
13 Çocuk ve ergenlerde Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
14 Genel Düzenleme
Kaynaklar
Ders Notu Amerikan Psikiyatri Birliği: Ruhsal Bozuklukların tanısal ve sayımsal El kitabı (DSM-IV-TR)(2007). Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Köroğlu, E. (Çeviri Ed.). Hekimler yayın birliği: Ankara
Ders Kaynakları Öztürk, O. (2001). Ruh sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitapevleri: Ankara.
Vance L. Austin - Daniel T. Sciarra, (2012). ÇOCUK VE ERGENLERDE DUYGUSAL VE DAVRANIŞSAL BOZUKLUKLAR. Nobel yayın: Ankara
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. X
1 Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.
2 Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar.
2 Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. X
3 Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. X
3 Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular.
4 Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. X
4 Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır.
5 Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır.
5 Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. X
6 Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler.
6 Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. X
7 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. X
7 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
8 Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. X
8 Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır.
9 İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. X
9 İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.
10 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. X
10 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 15 15
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6