Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Teknikleri | EPH 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çınar KAYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların kazandırılması ve analiz yaparak bilimsel önerilerde bulunma becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma yöntemleri nelerdir ve bu yöntemlerden hangisini nerede kullanabiliriz? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR SORUSUNA CEVAP BULUR | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİYLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI ÖĞRENİR | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | ANALİZ SIRASINDA HANGİ ÖLÇÜTLERİ NEYE GÖRE KULLANACIĞINI ÖĞRENİR | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | ANALİZ YAPAR | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | BİLİMSEL ÖNERİDE BULUNUR | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | BİR BİLİMSEL ÇALIŞMADA YÖNTEM KISMINI İNCELEYEBİLİR VE ANALİZ EDER | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş : Bilimsel Araştırma Kavramı | |
2 | Bilimsel Araştırma Süreci | |
3 | Araştırma Literatürü | |
4 | Örnekleme Yöntemleri | |
5 | Veri Kaynakları | |
6 | Nicel Analiz Yöntemleri | |
7 | Nicel Analiz Yöntemleri | |
8 | Nicel Analiz Yöntemleri | |
9 | Nicel Analiz Yöntemleri | |
10 | Nicel Analiz Yöntemleri | |
11 | Nicel Analiz Yöntemleri | |
12 | Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik Ve Etik Kavramları | |
13 | SPSS Uygulamaları | |
14 | SPSS Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karasar, N,.Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Ankara, 1991. Seyidoğlu, H,.Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Ankara, 1998. Şimşek, H,veYıldırım, A,.Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri,Ankara, 2000. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | ||||||
3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | ||||||
4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | ||||||
5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | ||||||
6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | X | |||||
6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | ||||||
7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | ||||||
8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | X | |||||
9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | ||||||
9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |