Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Teknolojisinin Kuramsal Temelleri UBT 507 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı eğitim teknolojisinin kuramsal temelleri kavrayabilmek.
Dersin İçeriği Eğitim teknolojisi ile ilgili temel kavramlar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim teknolojisinin işlevsel tanımını yapar Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Eğitim teknolojisi kavramının gelişimini tartışır. Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav ,
3 3) Davranışçı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 4) Bilişçi yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 5) Yapılandırmacı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav ,
6 6) Eğitim teknolojisinin rolünü davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşımlar açısından analiz eder ve karşılaştırır. Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsanlık ve eğitim tarihi içinde teknolojinin yeri ve anlamı.
2 Eğitim teknolojisi kavramının çıkışına neden olan gereksinim ve gelişmeler.
3 Eğitim teknolojisinin tanımsal gelişimi, günümüzde eğitim teknolojisi tanımı.
4 Eğitim teknolojisine yön veren felsefi görüşler.
5 Eğitim teknolojisi kavramını etkileyen kuramsal çalışmalar.
6 Eğitimle ilgili paradigmalar.
7 Davranışçı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü
8 Bilişçi yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü
9 Yapılandırmacı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü
10 Hangi yaklaşım ne zaman, nerde etkili öğrenci projeleri 1 (Davranışçılık Bilişçilik)
11 Hangi yaklaşım ne zaman, nerde etkili öğrenci projeleri ve tartışmalar 2 (Yapıcılık)
12 Eğitim teknolojisi daha etkili verimli ve çekici öğrenmeyi nasıl sağlar? Sunumlar ve tartışma.
13 Eğitim teknolojisinin gelecekteki yönelimi.
14 Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu Alkan, C. (1996). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı yayıncılık.
Ders Kaynakları Öğretim üyesinin dağıtacağı çalışma yaprakları için kaynaklar:
Ely, D.P. & Plomp, T. (eds.) (1996). Classic writings on instructional technology. Colorado: Englewood
Jonassen, D.(ed.) (1996). The Handbook of research for educational communications and technology. New York: Simon & Schuster Macmillan
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
2 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir X
3 Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. X
4 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır X
6 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar
7 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). X
8 Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar. X
9 Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
11 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 166
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,64
Dersin AKTS Kredisi 7