Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Topluma Hizmet Uygulamaları | OEO 310 | 6 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ, Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, Arş.Gör.Dr. DAMLA ALTIN, Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM GÜMÜŞKAYA, | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Damla ALTIN |
|
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği | Topluma hizmet uygulamalarının önemi; toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma; topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Ziyaret ettiği topluma hizmet eden kurum ve kuruluşların çalışmalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Toplumun güncel sorunlarının çözümüne yönelik projeler hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Toplumun güncel sorunları ile ilgili bilimsel etkinliklere katılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
5 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve dönem çalışma taslağının oluşturulması. Seçki dosyası için gereken belgelerin öğretmen adaylarına iletilmesi. www.gencgonulluler.gov.tr adresindeki Genç Gönüllüler portalının tanıtılması. | EBS sisteminden ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Ders kapsamında kurum ziyaretlerinin planlanması. Genç Gönüllüler portalına kayıt yaptırma. | Valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapmak Genç Gönüllüler portalını incelemek |
3 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje tekliflerinin hazırlanması. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Topluma Hizmet Uygulaması kapsamında proje teklifleri hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
4 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje tekliflerinin değerlendirilmesi ve iş takviminin oluşturulması. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
5 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Projelere başlama. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
6 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje çalışmalarının sürdürülmesi. Bir kampanya düzenlenmesi için girişimde bulunmak. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Kampanya önerisi hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
7 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje çalışmalarının sürdürülmesi. Bir kampanya düzenlenmesi için girişimde bulunmak. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Kampanya önerisi hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
8 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunma. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | Üniversite bünyesinde topluma hizmet uygulamaları kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak. |
9 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | Üniversite bünyesinde topluma hizmet uygulamaları kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak. |
10 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | |
11 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | |
12 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | |
13 | Kampanya ve proje çalışmalarının sonlandırılması ve raporların hazırlanması. Genç Gönüllüler portalındaki projelerdeki çalışmalarına ilişkin rapor oluşturulması. | |
14 | Dönemin genel değerlendirmesi ve topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayan kompozisyon yazma. Seçki dosyalarının tamamlanarak proje danışmanına teslim edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından sunulur. |
Ders Kaynakları | Projeye özel kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Final | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |